Tuffevictor

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Camilla - 11 november 2010 22:13

I morse när Victor och jag gick ut för att leka lite i snön så började det likadant som igår. Hu hu tyckte Victor, inge roligt med snö...  (Klicka på bilderna så blir de större)

        

Att sitta i vagnen och kika gick lite bättre. Vi gick förbi ett dagis där barnen var ute och lekte i snön och Victor pekade och såg glad ut...

  

När vi sedan kom tillbaka till garaget gick han hela vägen själv till vårt hus. Det gick riktigt bra. Han tom ramlade men låg bara kvar i snön. Jag hoppas och tror att Victors största rädsla för snön är borta. Får väl se imorgon.

  

  

Av Camilla - 11 november 2010 22:02

Igår tjuvstartade vi med julmust här hemma. Det hade ju snöat så mycket och julkänslan fanns där, varför inte smaka på det juligaste som finns!? Det är ju så himla gott och varför ska man vänta egentligen? Så här tidigt har vi aldrig druckit julmust förut, har aldrig druckit före advent... men ack så gott det var!. Apotekarnes julmust är helt klart bäst! Vad tycker ni? När brukar ni börja dricka julmust och vilken sort?   

  

Av Camilla - 11 november 2010 13:25

Igår eftermiddag gick Victor och jag ut för att leka lite i snön som vräkt ner under dagen. Jättekul tyckte jag, men tyvärr inte Victor! Så fort jag satte ner honom i snön så gallskrek han och ville komma upp i min famn. Han var helt förtvivlad stackarn. Jag har dock en teori om varför han inte gillar snön just nu. Häromkvällen när han skulle bada hade Thomas badskum i vattnet och det var fullt med vitt skum i hans badbalja. Victor brukar springa i sin balja men denna gång var han lite tveksam till att gå i. Efter mkt om och men så satte han sig i vattnet, stel som en pinne. För att skoja till det lite så tog jag lite skum i ansiktet och blåste sedan iväg lite som åkte mot Victor. Ha ha, det skulle jag INTE ha gjort för gud vad Victor gallskrek. Han ville absolut inte vara kvar i vattnet och det slutade med att vi fick börja om på ny kula med vatten utan skum. Snö och skum är ju ganska lika varandra och han kanske kom ihåg att det var otäckt när han badade. Lilla hjärtat...   

 

Kunde inte motstå att knäppa en bild på en förtvivlad Victor...första gången i snön...

  

Med napp blev det lite bättre, men bara lite.... Det var bara att gå in och leka istället...

  

Av Camilla - 11 november 2010 13:15

Med posten igår kom mössan och scarfen/dregglisen som jag vann av Älskade hjärtegryn.  Både mössan och scarfen var jättefin! Mössan blir perfekt till våren när det inte är så kallt ute. Victor gillade sin nya mössa och scarf. Snygg blev han också. Eller hur?

   

    

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards