Tuffevictor

Alla inlägg under februari 2014

Av Camilla - 23 februari 2014 21:24

Swish så var helgen över igen. Tyvärr har vi mestadels fått vara inne trots det soliga vädret. Natten mellan fredag och lördag fick Victor nästan som krupphosta och han hostade och hostade och var vaken halva natten. Han var hängig hela lördagen och småsov i soffan. Typiskt! Farmor fyllde år på lördagen så Vilma och Thomas fick åka själva och gratta henne medan Victor och jag var hemma. Natten mot idag sov han bra och idag har han varit hyfsat pigg. Han har dock fortfarande ful hosta kvar så han blir hemma imorgon. Vilma är även hon hostig och lite snorig så lika bra att hon får vara hemma en dag extra hon också.

Idag har mormor och morfar (mamma och pappa) varit här och grattat Thomas eftersom de jobbade förra helgen. Medan Thomas och morfar kollade hockey så pysslade mormor med barnen. Jag gick mellan :) Både Victor och Vilma älskar att pyssla och de blir så stolta över vad de gjort. De har burit med sig sina konstverk vart än de gått :)

Nu hoppas jag vi alla är friska tills nästa helg så vi kan vara ute lite också. Börjar kännas lite som vår, härligt!

Hallå? Är det ingen mer än jag som vill fika? Vad är hockey jämfört med tårta! ;)

Så här glad blev gubben över en gryta från Le Cruset. Jag ser fram emot många goda grytor framöver ;) Mums!

Stolt konstnär!

Och en till! :)

Av Camilla - 16 februari 2014 21:11

Igår var det en stor dag! ;) Thomas fyllde 40 år! Grattis älskling! Någon brakfest blev det inte utan ett lagomt firande med nära och kära . Alla kunde dock inte komma i helgen så vi fortsätter firandet nästa helg också. Kan även tänkas att det blir en 40-års resa framåt vårkanten! :) 


Idag har vi bara tagit det lugnt och käkat rester av alla godsaker. Känner mig lite mätt på tårta nu vill jag lova!

Jag som älskar klockor köpte såklart en till Thomas. Sedan fick han bla många fina vinflaskor, så bäst att jag börjar uppskatta rödvin nu då. ;)

Knäppte inte så många bilder med telefonen utan mest med den "riktiga" kameran. Jag får därför lägga upp några fler bilder vid ett senare tillfälle.

Nu Ska jag snart gå och koja då jag är sjukt trött och inte känner för att det ska vara måndag imorgon. Men får trösta mig med att det snart är helg igen! :)

Av Camilla - 14 februari 2014 19:59

Idag har det varit full fart här. Trots att det är alla hjärtans dag har jag mestadels städat hela dagen och efter middagen tog Thomas över! Thomas fyller år imorgon och det kommer lite gäster för att fira gubben. Huset var sååå ostädat men nu är det skinande rent ;)

Barnen och jag hann iaf gå ut en stund idag och njuta av den härliga solen! Fick nästan vårkänslor :)

Önskar er alla en fortsatt mysig kväll och ger er såklart en stor kram dagen till ära!

Av Camilla - 9 februari 2014 20:32

I helgen har vi verkligen tagit det lugnt och mestadels har vi varit inne. Det blev bara en sväng till skridskoplanen i fredags och lite snölek i lördags då vi gjorde en snögubbe/gumma. Vi har spelat tv-spel, sett på film, ätit hämtmat, massor av godis och myst. Peppar peppar har ingen fler av oss blivit magsjuk och vi hoppas det förblir så! Hoppas ni också haft en bra helg!

Av Camilla - 6 februari 2014 20:49

Tänker inte nämna vad som förmodligen tagit sig in i huset. Men om jag säger att jag fick hämta en hängig Vilma från dagis igår och om ni ser denna bild så kanske ni förstår. Say no more. Nu håller vi tummarna att vi andra klarar oss!

Av Camilla - 2 februari 2014 20:14

Den här tomma väggytan i sovrummet har vi länge tänkt göra något åt men inte kommit till skott. Men plötsligt händer det och idag var en sådan dag! Victor och Vilma var båda hostiga och snoriga så vi kunde inte göra det vi tänkt idag. Jag fick istället snällt vara hemma med barnen och Thomas åkte och spenderade lite pengar.. :) Så nu sitter det en tv på den tomma fula väggen istället. Ja, jag vet att det är många som är emot att ha en tv i sovrummet, Men det är inte jag! Gud så lyxigt det känns nu. Har iof haft en 20 tums tjock-tv i garderoben, men den räknas inte! :) Nu ser jag ju texten också! ;) Me like!

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards