Tuffevictor

Alla inlägg under december 2013

Av Camilla - 28 december 2013 21:48

Nu är julen avverkad och vi ser nu fram emot att få fira in det nya året. Julen har gått fort, som vanligt, men varit bra! Det som är tråkigt är vädret och att snön lyser med sin frånvaro. Jag försökte ta en promenad ikväll men fick hasa mig fram då det var såååå halt! Höll på att ramla flera gånger. Fy så trist. Vi har knappt varit ute på hela julen och som tur är har barnen fått många leksaker i julklapp som de kunnat leka inne med.

Igår fick Vilma äntligen en stor säng också. Thomas och jag gav oss ut i Birstakaoset och hem kom vi med en säng. Ett tag trodde jag inte det! Var ganska mkt folk där om man säger så! Vilma ville helst inte byta säng, "mamma jag tycker om min säng..den är så skön". Men nu när hon fått en ny så är hon jättenöjd! Men tro inte att jag får ligga bredvid henne när hon ska somna, nä mamma...du får sitta på stolen! Haha, gullfia. Hon sov bra i natt och när hon vaknade kvart över nio imorse så ropade hon bara, hon kom inte upp. När Victor och jag gick in till henne efter en stund så låg hon kvar i sängen och myste. Mamma, jag ligger och mojsar lite! Hon är lik sin mor som älskar att sova och mojsa..:)

Idag var vi på bio och såg tecknade Emil i Lönneberga. Jag trodde Vilma skulle vara alldeles för liten, hon är ju inte ens 2.5 år ännu, för att kunna följa med och se den, men hon ville också följa med på bio och så fick det bli. Vi gick allihopa och jag var lite förberedd på att jag nog skulle få gå ut med henne efter ett tag, men icke! Hon satt som ett ljus hela filmen och tittade med stora ögon, ätandes popcorn såklart! Det blev Victor som tappade fokus sista kvarten och började vrida på sig. Men annars gick det jättebra och de tyckte filmen var bra!

Ja nu har jag skrivit lite om lite av varje! Julafton får jag skriva om en annan dag! God fortsättning till er alla förresten!

Av Camilla - 23 december 2013 21:44

Nu är vi redo för att njuta av och fira julen! Allt är fixat och klart och nu är det bara väntan kvar! :) Victor och Vilma pratar bara om jultomten och julklappar och det kan jag förstå! Julklappar är ju såå kul att få! ;)
De senaste dagarna har vi mestadels varit inne och myst och pysslat på. Är ju så trist ute, men idag gick vi iaf ut en sväng. Nu blir det lite uppesittarkväll med skinkmacka och julmust! Känns lite som lugnet före stormen...
God Jul till er alla!

[Bild]

[Bild]

Av Camilla - 17 december 2013 21:46

Eller grann vet jag inte!? När vi skulle köpa den i söndags så var det bara fula granar kvar! De flesta var dessutom väldigt korta och vi fick därmed ta den längsta och då var det bara att gilla läget på hur den såg ut.

Barnen hade sett fram emot att klä den men efter en stund blev båda trötta och gnälliga, vilket jag förstår efter en hel dag på dagis. Då var det inte så kul längre och det blev jag dom fick slutföra det hela. Nu står den iaf här och sprider värme och ljus! Mysigt! :)

Av Camilla - 16 december 2013 20:39

Det har nu gått tre veckor sedan Vilma tog bort sina halsmandlar och polyper. Trots att det inte gått så lång tid så är det jättestor skillnad! Det märks när hon äter, pratar och sover. Ja, i allt faktiskt. Hon sover mycket lugnare och är mycket mycket piggare och gladare!   


Filmade Vilma när hon sov kvällen innan operationen. Tur det, hade glömt hur jobbigt hon hade. Filmade även en snutt ikväll för att se skillnaden! Eftersom det är mörkt i rummet blir det inte speciellt bra bild, men det går nog att märka skillnaden ändå. 
 

Filmade även när hon åt en mandarin innan operationen och nu efteråt. Det är inte alls lika ansträngt att äta längre och hon är inte så nasal. Hon tuggar dock lika roligt! Tokfia..   


Jag är så glad över att Vilma fick operationen så snabbt och att den gick bra! Nu hoppas jag bara att hon slipper alla halsflussar också!
 
 
 

Av Camilla - 15 december 2013 21:35

Tredje ljuset tänt. Julklapparna är i stort sett inköpta och julgranen likaså. Skönt! Igår var vi även på kalas hos kusin Alfred som fyller 4 till veckan. Ingensiva dagar blir det men det får man ta! Är ju bara jul en gång om år ;)

Av Camilla - 14 december 2013 20:18

Luciadagen och vår lediga fredag startade vi tidigt med luciafirande på dagis. Ombytt och klar 07.15 Tur vi bor nära och att det typ tar två minuter att gå, för det var två trötta barn vi fick väcka. Men luciatåget gick jättebra och båda barnen stod/satt still hela tiden!, vilket är ovanligt för att vara Victor ;) Efter firandet gick vi hem och pysslade lite. Bakning av smarriga rocky road brownies och pepparkakshusbygge blev det! "Att-göra-listan" krymper! :) Victor tyckte det var kul att dekorera huset medan Vilma mest stoppade godiset i munnen :) Fint blev det iallafall och Victor var stolt över sitt verk! :)
En lång dag blev det men mycket hann vi och det var nöjda barn som gick och lade sig! <3

Av Camilla - 10 december 2013 20:47

Idag är det 2 år sedan vi flyttade in i ett nyrenoverat hus. Vi hade fixat och donat sedan den 1 november och den 10 dec 2011 gick det sista flyttlasset och vi skruvade ihop sängarna och sov första natten. Huset kändes så stort så stort jämfört med vår ganska lilla trea innan. Men man vänjer sig fort och nu känns det inte alls så stort längre, förutom när det ska städas! Då längtar jag lite tillbaka till Granlo ;) Har sagt det förut och säger det igen, har inte ångrat en dag att vi köpte detta hus. Vackert är det inte, men vi älskar det ändå! :) Till våren har vi planerat att måla om det och det blir nog toppen.

Av Camilla - 8 december 2013 17:28

Andra ljuset tänt och fler saker som kan strykas från "att göra listan" Igår blev det lussebak i form av saffransbullar med mandelmassa. De blev goda och inte så torra som jag tycker vanliga lussekatter blir. Idag hade vi tänkt göra pepparkakshuset, men då Victor vaknade med feber och lite halsont tar vi det en annan dag. Typiskt dock, nu när Vilma får börja på dagis på tisdag igen efter halsoperationen, då blir Victor sjuk :( Men håller tummarna på att det går över snabbt.

Hoppas ni alla haft en mysig andra advents helg! Det har vi trots allt.

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards