Tuffevictor

Alla inlägg under november 2011

Av Camilla - 29 november 2011 10:20

går så fort och det är snart jul. Jag har inte alls hunnit få någon julkänsla då vi är mitt uppe i renoveringar och flytt. Det känns tråkigt då julen är det bästa jag vet, jag verkligen älskar julen och vi brukar pynta mycket! Men i år får det väl bli sisådär med den saken, tyvärr. Men nästa jul, då ska ni få se på pyntat hus! 


Victor är på dagis idag, efter en veckas uppehåll för en envis förkylning. Han har dock lite hosta kvar, men den kan han få dras med länge. Han har nog haft lite tråkigt att bara vara inne, men att bygga koja (oja) har varit kul. Det har ju även varit första advent och första snön har kommit!. Har hänt en del sedan jag bloggade sist. Renoveringarna börjar bli klara i huset och en flytt är inte alltför långt bort! Så härligt!! Och det blir kanonfint och bra!..:) 

         


Av Camilla - 24 november 2011 14:33

Den här veckan har jag haft det lite jobbigt här hemma. Victor har varit hemma från dagis med hög feber, hosta och snorig som attan. Han har dessutom kräkts vid två tillfällen. Han blev då helt förtvivlad, speciellt då han kräktes på ryamattan på hans rum. Mamma torka mattan sa han om och om igen, lillgubben. Vilma har också varit snorig och lite kinkig, men som tur är inte haft någon feber. Victor har trots febern varit ganska pigg men väldigt mammig. Vilma som nu börjar bli så medveten verkar bli avundsjuk när jag sitter och myser med Victor, så hon har levt rövare hon med..:) Jag har sprungit som en jojjo mellan Victor och Vilma för att försöka få dem båda nöjda. Vilma verkar dessutom vara i nån separationsångestfas då hon skriker och grinar när jag lämnar henne för en stund. Precis som hon tror att jag inte kommer att komma tillbaka. PUH! Jag skulle ha behövt hörselkåpor när det varit som värst i veckan. Victor har dessutom sovit väldigt oroligt på nätterna pga febern och han har hållit mig vaken flera timmar på natten då han bökat runt. Han brukar ju aldrig sova i vår säng, men nu när han varit sjuk så har han gjort det. Jag är därför ganska så seg nu kan jag lova. Men som tur är så sov både Victor och Vilma hela natten i natt och vi vaknade utvilade vid 8-tiden! Sååå skönt! Jag är så glad att Vilma är så duktig på att sova på natten. Lik sin mor som gillar att sova...hihi. 


Maa sjukstugan har jag inte hunnit med att packa något till huset, jag har inte ens varit till huset på jättelänge känns det som! Igår var iaf pappa och svärfar där och tapetserade klart vardagsrummet/matrummet. Det blev tydligen jättefint! Tack så mycket för er ovärderliga hjälp, ni är så duktiga! Jag hoppas nu att övervåningen, som en målare håller på att fixa, blir klart denna vecka eller början av nästa. Då kan vi ju börja flytta in sedan! LÄNGTAR!

 

Av Camilla - 22 november 2011 21:16

Idag fick Vilma pröva på att äta lite mosad potatis och liiite liiite smör, hon behöver ju inte så mkt..;) Det gick väl sådär, jag tror inte hon tyckte det smakade illa, men hon visste nog inte riktigt hur hon skulle göra. Lillskruttan, att äta är inte det lättaste när man aldrig har gjort det tidigare. Imorgon gör vi ett nytt försök. 

         

Av Camilla - 22 november 2011 20:58

NU är vår nya fina braskamin på plats och det blev superbra! Jag har dock inte varit till huset själv och kollat ännu, men Thomas har tagit lite bilder. Braskaminen är en Contura 560T och i färgen svart. Kan ni se alla välkomnande brasor när man kommer in genom dörren? Det kan jag..:)

     

Som ni ser så är spaljen till trappen nedtagen igen. Det är för att trappen skall målas vit(are) och spaljen likaså. På trappstegen kommer vi sedan lägga samma ekgolv som vi har i hallen och vardagsrummet. Kommer nog bli jättefint! Men får se när det blir.. Det ena ger liksom det andra, men kul att få nytt och fräscht..:)  

Av Camilla - 22 november 2011 14:27

Var tvungen att ta en bild på hur det såg ut vid fikabordet häromdagen. Victor lägger pussel på pappas Iphone, mamma/mormor spelar wordfeud på sin och Thomas kollar på tapeter på datorn. Är det så här vi umgås nuförtiden? Inte speciellt sociala med varandra..;) Hihi... Känner ni igen er?

 

Av Camilla - 19 november 2011 16:10

i huset just nu...

   

 

Vi blev supernöjda med den långa fondväggen! Bilderna gör tyvärr inte tapeten rättvisa, den är mycket finare i verkligheten. Beroende på hur du tittar på den, från vilket håll och vilket ljus etc så ändrar den färg och nästan form. Det är som metallic i tapeten som ger den ett fint skimmer! Tror braskaminen kommer bli superfin mot denna tapet, som de för övrigt just nu håller på att montera upp!!. Tapeten heter iaf ECO White 1058. På resten av väggarna kommer det upp en ljus plain-tapet från Boråstapeter, kommer inte ihåg vilket nummer just nu.. Alltid spännande med tapeter då de blir annorlunda då de kommer upp på väggen, men i detta fall blev det bättre än jag trott. Kul!


Av Camilla - 19 november 2011 16:03

 

Av Camilla - 18 november 2011 10:29

En vägg ner och en vägg upp! Här går det undan.. Men måste säga att jag längtar som en tok tills vi kan flytta in i vårt snart fina hus! Lär ju vara några veckor bort, men tiden går fort och skönt att slippa bo i röran. 

Efter en dags arbete ser allrummet uppe nu ut såhär:


Visar några förebilder om ni undrar hur det såg ut innan.

       

Efter:

     

Nu har alltså en vägg kommit upp och delat av det stora allrummet uppe och vi har ett sovrum till och ett mindre allrum istället. Nu kommer vi alla ha ett varsitt sovrum/rum uppe samt ett allrum. Ja, en toalett m bastu och en garderob också. Helt perfekt! Victor kommer få det nya rummet som blev ca 12,5 kvm. Allrummet blev ca 15 kvm och det räcker alldeles utmärkt. Mycket mysigare om det inte är så stort. Vi velar lite om vilka tapeter vi ska ha i allrummet, ska vi vara vågade eller ska vi vara vårt vanliga beiga jag..;) Vi får se! 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards