Tuffevictor

Alla inlägg under december 2010

Av Camilla - 31 december 2010 12:54

Passar på att önska er alla ett Gott Nytt År! Hoppas att ni får en bra kväll och att 2011 blir ett toppenår!   Sköt om er och var försiktig om ni ska skjuta iväg några raketer ikväll... Vi hörs nästa år!..:) Kram!

 

    

Av Camilla - 30 december 2010 21:36

Idag blev det premiär i nya pulkan oxå! Jag trodde Victor skulle vara lite tveksam till att sätta sig i den, men det var inga problem. Han satte sig själv i den på direkten när vi kom ut. Skönt! Då blev det en långpromenad för Thomas och mig med Victor åkandes i pulkan. Härligt! Hoppas att kylan gett med sig nu så det blir mycket pulkåk framöver.

  

  

Av Camilla - 30 december 2010 21:16

Efter att julafton varit så infinner sig lugnet, då är all väntan över och man kan bara njuta av ledigheten och att få vara tillsammans.

 

Victor hade/har såklart många nya julklappar att leka med, har faktiskt inte tagit fram alla ännu, bättre han får leka med några i taget och när  han verkar lessna så tar jag fram en ny. Perfekt för kalla dagar!

 

Hur söt är inte Victor i sin nya sköna morgonrock! Sötast tycker jag!..  

  

Mammas lilla hjälpreda testar sin nya dammsugare..

  

Den här lilla katten tror jag ändå är Victors favvo-julklapp. Den jamar och går både framåt och bakåt. Victor blir så glad när den kommer jamandes emot honom, han klappar, kramar  och gosar med sin katt hela tiden...:)

  

  

Kul att leka med det nya bilgaraget också... Många leksaker blev det..;)  

Av Camilla - 30 december 2010 13:35

Här kommer så äntligen ett inlägg om Julafton -2010..:) Blir mestadels i bilder, de talar ju oftast för sig själva...:)

 

På Julaftonsmorgon hade Tomten varit och lagt ett paket i Victors strumpa. Hihi, brydd blev vår lilleman, men glad! Han fick även öppna några fler paket hemma, skulle bli så mycket sedan annars, bättre att dela upp det lite och sprida ut under hela dagen.

  

  

  

Mitt på dagen träffades vi alla hos syrran på Alnön. God mat, många paket och trevligt sällskap blev det, men lite stressigt blir det allt, är ju så mkt som ska hinnas med! Och paketen fortsatte att komma, undra vad lilleman tänkte? Skulle jag bra gärna vilja veta..:)

  

  

Och så kom ju stunden då Tomten kom! Arvid var eld och lågor såklart. Men tomten lämnade bara 2 säckar med julklappar, sedan gick han vidare, han hade ju mkt att göra under kvällen...;) Att dela ut och öppna alla dessa julklappar tog ju ett par timmar kan jag säga...:) Men alla blev nog nöjda och glada!  

  

   

    

Victor kollar in sig hög med julklappar...

  

Arvid och Alfred öppnar glatt sina julklappar. Alla tre grabbarna var så duktiga hela dagen, men de somnade nog gott alla tre när dagen var över... Det gjorde vi vuxna också...

  

Av Camilla - 28 december 2010 18:57

Nä, nu har jag verkligen legat på latsidan! Men är det jul så är det, och då får man ha lite jullov från bloggen..:)  Vi har iaf haft en toppenbra jul med mycket god mat, många julklappar och fina dagar med familjen. Just nu är jag helt slut, har jobbat idag, men lovar att det kommer inlägg och bilder om vår jul inom kort! Men nu ska jag bara ligga på soffan resten av kvällen...Ahh..

  

Av Camilla - 23 december 2010 21:13

Idag kom fina familjen R på julfika. Åh, vad det var mysigt! Tack för att ni tog er tid att komma såhär dagen före dopparedan!   Och tack för den söta julblomman..:)

  

Jag gillar inte bilder med blixt, ser så kallt ut..:( Var ju så mysigt med tända ljus...ser ut som vi har tänt i taket här, men det hade vi inte...hihi, jaja.. Vart Victor är här har jag ingen aning om, han sprang mest omkring och spelade lite Allan..:) Han tyckte det var så skoj med besök. Lillpajas..:)

 

Nu är allt klart inför imorgon. Så skönt att bara kunna sitta och mysa med tända ljus, julmust och julgodis. Känns lite som det är lugnet före stormen, och julafton brukar ju bli ganska intensiv med allt som ska hinnas med. Men jag älskar julen och längtar tills imorgon och Tomten såklart!..:)

Av Camilla - 23 december 2010 19:56

Igår gjorde jag så äntligen de supergoda Rocky Roads. Mmm...farligt goda och superenkla att göra.

    

  

Här kommer receptet! Ja, nu är det väl i senaste laget att hinna göra dem till jul, men till Nyår kanske!?


Ingredienser
 
600 g mörk kvalitetschoklad 70 % (Jag tar 2 mörka och 1 ljus blockchoklad)
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards