Tuffevictor

Alla inlägg under januari 2015

Av Camilla - 27 januari 2015 21:47

Här kommer receptet till den goda fajitakycklinggratängen som många efterfrågat.

Så här gör jag!

Stek kycklingfile i bitar tillsammans med bitar av färska champinjoner och röd paprika. Krydda med en påse fajitamix. Fyll tortillabröd med kycklingen och rulla ihop(Jag brukar ta 8 medelstora till 4 pers) Lägg i en form.

Koka upp 4 dl vatten med en halv hönsbuljongtärning i en kastrull. Rör ner 4 dl creme fraiche. Pressa ner 1-2 vitlökar. Rör ner en burk mild green chili (liten burk som finns vid tacogrejerna). 3 msk chilisås.

Hacka 3-4 tomater och lägg ovanpå tortillarullarna. Slå över den uppkokta såsen. Strö över rikligt med riven ost.

Ca 20 min i 225 grader.

Det går lika bra att fylla rullarna med tacoköttfärs.

Gott med en god grönsallad till!

Lycka till. Hoppas ni hängde med. :)


Av Camilla - 27 januari 2015 21:10

Halva arbetsveckan gjord, iaf för mig som är ledig på fredagar. Snart är januari slut och februari i sikte! Har ni förresten märkt att det är ljust längre på dagarna nu! Härligt, snart är det vår ;)
Här kommer bilder från vår helg! Nu ser vi redan fram mot nästa :) Hoppas den blir lika bra som denna.

Av Camilla - 22 januari 2015 20:36

Idag är det Victor som har namnsdag och det har Victor verkligen haft koll på. Han hade pratat om det redan igår på dagis och berättat för fröken och sagt åt en kompis att han kunde få komma och fira honom idag :) Han vaknade tidigt imorse och det första han sa till mig var. Mamma, jag har namnsdag idag och pappa sa inte grattis! :) När vi kom hem från dagis blev hans namnsdag såklart firad med hamburgare till middag och några småpaket. Lillasyster tyckte det var sådär roligt när Victor fick paket, men mormor hade fixat ett varsitt paket åt dem så lite nöjd blev hon iaf till sist. Mormor var med på facetime på telefonen och fick se när barnen öppnade paketen. Bra grej det där! 

Grattis igen goklimp!

              

Av Camilla - 19 januari 2015 21:35

Nu har en ny vecka dragit igång och vi hoppas att vi nu alla får hålla oss friska ett tag framöver! Peppar peppar. Vi har haft en lugn och skön helg och här kommer som vanligt en massa bilder så jag slipper skriva så mycket ;)

Lilla prinsessan! Behöver jag skriva att det är Frost-Elsa hon vill vara :)

Fyndade en gigantisk murgröna på båge och kruka för lite och ingenting som jag bara älskar! Den är så fin. Ångrar att jag inte köpte fler, blir nog kanske en sväng till Birsta inom kort :)

Gissa vem? :) Hon som älskar att klä ut sig!

Av Camilla - 16 januari 2015 21:04

Idag har vi bara tagit det lugnt och typ inte gjort någonting. Eller rättare sagt mestadels jag :) Jag har varken tvättat, städat eller donat någonting här hemma utan bara "latat" mig från hushållssysslorna. Men ibland måste man få ha sådana dagar och barnen tror jag behövde det också efter deras eländiga förkylningar. Men vi var iallafall ut en sväng och lekte snöbollskrig i snön :) Sedan har det körts många spännande race på Mario Kart, setts på Spöket Laban, byggts med lego och mysts en hel del i soffan också. Ätits god mat. Spelats Skylanders och ätits chips i nattlinne i soffan. Fredagsmys helt enkelt ;) Skönt.
Trevlig helg på er!

 

Av Camilla - 12 januari 2015 21:50

Nu hoppas vi på en bra natt så vi kan sätta igång med vardagen imorgon. Både Victor och Vilma har varit jätteförkylda och har varit hemma från dagis sedan efter julledigheten. Victor blev sjuk i början av förra veckan med halsont, feber och förskräcklig hosta, som han nog kommer att dras med ett tag framöver. I senare delen av veckan blev Vilma sjuk med lika förskräcklig hosta och snor till förbannelse. Hon var så röd under sin lilla näsa i helgen och det gjorde ont såklart varje gång det torkades snor. Lillakruttan. Vi har därför bara varit inne i helgen och kurerat barnen, förutom att T och Victor tog en sväng till Birsta för att inhandla nån gubbe till Skylander, eller skandalus som Victor säger :) Victor är verkligen intresserad av det spelet och lär sig allt om gubbarna och ser på youtube hur han ska spela. Han lär sig så fort och jag fattar ingenting ;) Vilma hon vill helst bara klä ut sig. Mestadels är det Elsa från Frost, men även Emil i Lönneberga och sedan spöka ut sig med allt hon hittar i hallbyrån eller i sin garderob:)
Håll nu tummarna är sjukstugan är över på ett tag och att vardagen får dra igång!

Ovan är hon Emil med sin mysse och bysse ifall någon undrar :)

Av Camilla - 11 januari 2015 18:15

På en vecka har köket genomgått en liten renovering och fått nytt kakel. Det blev ett helt nytt kök bara på det lilla! Nu återstår bara att baldakinen med spottarna ska bli klar ovanför skåpen och lysrören under skåpen ska tas bort och ersättas av spottar där också. Det blir nog som pricken över i. Jag är dock redan supernöjd. :)

     

Och en före bild igen så det är lättare att jämföra..:) Tyvärr är det inte så lätt att ta kort när det är mörkt ute med en mobilkamera. Tänder jag lysrörer under blir det inte heller bra. Men ni ser ju lite iaf och jag kan lova att det är finare i verkligheten än på bilderna. Får ta nya ljusare bilder när allt är klart. 

 

Av Camilla - 10 januari 2015 19:37

Nu är det äntligen slut på att ständigt springa ut i garaget för att hämta ved. Jag älskar att elda brasor och det blir i stort sett varje dag/kväll och då går det en hel del ved. Därför har vi nu köpt ett större vedställ för att slippa detta spring! Hittade detta på Jula för lite och ingenting! Kanske inte det snyggaste men mkt ved går det i. Me like! :)

   

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards