Tuffevictor

Alla inlägg under oktober 2012

Av Camilla - 31 oktober 2012 18:22

Ni kanske tycker att jag är dålig att följa upp här på bloggen! Det tycker iaf jag men nu ska jag göra ett ryck! För länge sedan skrev jag om att tv-rummet stod på tur på "att göra listan". Ny tv-bänk och vägghyllor mm skulle inhandlas och fixas. Vi har tyvärr bara kommit en liten bit på väg, men nu sitter iaf tv:n där den ska. Nu siktar vi på att resten ska bli klart till jul iaf. Ja bättre sent än aldrig ;)

Av Camilla - 27 oktober 2012 12:47

Igår kom det ett snöfall som gjorde att vi fick ett litet täcke med snö på marken. Trots att det är lite snorigt och hostigt gick vi ut en stund nu på fm. Det är Fantastiskt fint väder så kunde bara inte sitta inne!
Lyckliga barn i den första snön! :)

Av Camilla - 21 oktober 2012 13:38

I torsdags när jag kom hem från jobbet och såg fram emot en mysig helg hade Thomas nyss tagit tempen på Vilma. Febrig och snorig liten gumma har hållt oss mestadels inne i helgen. Victor har också varit lite snorig men ingen feber, peppar peppar. Helgen går så himla fort när man inte gör så mycket, så hoppas att vi är friska allihopa till nästa helg! Men vi har haft det mysigt inne och det är väl inte fy skam det heller. Vi har fått upp en tavellist efter sisådär 1 år och piffat till med ny fönster- och taklampa i tv-rums delen. Blev bra tycker jag. Det börjar växa fram ett hem nu, tar tid att få det mysigt när man flyttar in i ett stort hus. Men man måste ju bo in sig och inte göra allt på en gång. ;)
Gott kaffe har vi druckit oxå. Thomas som går på alla " supererbjudanden" kunde inte hålla sig från att köpa en liten kaffemaskin. Jaja, onödigt kanske men blir faktiskt gott kaffe. Nu laddar vi för en ny vecka och förhoppningsvis nya friska tag..

Av Camilla - 15 oktober 2012 22:02

Regn, skön brasa, gott fika och god mat. Victor på biopremiär. Baka kaka och massa bus. Sköna söndag!

Av Camilla - 14 oktober 2012 13:44

Tänk vad tiden går fort. För 7 år sedan var Mamma, pappa, Thomas och jag på Gran Canaria. Det var andra dagen av två veckor och vi får ett sms av syrran att hon är på förlossningen. Bf var inte förrän 24 november och vi tänkte att vi hinner ju hem i god tid innan det är dax. Men tji fick vi för Arvid ville ut mkt tidigare den lilla rackaren. Det blev inte som vi hade tänkt oss och resan blev inte så njutbar som vi hoppats på. Vi ville ju såklart hem till vår nya familjemedlem. Jobbigast var det nog för mamma. Men nu har det gått hela sju år och Arvid har blivit en stor och fin kille! Grattis grattis! Vi var där och firade honom igår då han har kalas idag. :)

Av Camilla - 11 oktober 2012 21:45

Visst är det underbart med snittblommor! Jag blir så glad av blommor och idag kom Thomas hem med den här fina buketten. Me like! Tack älskling.

 

Av Camilla - 11 oktober 2012 20:46

har rusat fram i en väldans fart! Bloggen har inte hunnits med och det är ju inte så konstigt. Efter att middagen är intagen och bortplockad är det ju inte många timmar kvar tills barnen ska sova! Och när barnen är nattad och sover så sjunker jag ofta ner i soffan och bara slappar. När jag är på jobbet gör Thomas ett superbra jobb här hemma. Han och Vilma är ofta ute några timmar på dagen medan Victor är på dagis. När hon sedan sover middag så städar Thomas, putsar fönster och tvättar mm. Jag har en egen liten husa här hemma..;) Maten står alltid på bordet när jag kommer hem och det har även bakats en gång. Så här bra skulle jag kunna ha det länge känner jag!..:) 


Imorgon är jag ledig och vi funderar på att åka och bada med barnen. Vi får se vad det blir, vi tar dagen som den kommer. På lördag ska vi på kalas då kusin Arvid fyller år på söndag. På söndag funderar vi på att ev gå på bio med Victor. Det är barnbio där dom visar Alfons Åberg (30 min). Jag tror Victor skulle älska det! Så var den helgen över och ny arbetsvecka börjar..;) 


I helgen som var så var vi i Härnösand med Victor på lördagen. Det var en familjedag anordnad av hörselvården. Där fick Victor träffa och leka med andra barn med diverste olika hörselnedsättningar från lättare till döva barn med CI. Han tyckte det var skoj! Vi vuxna fick sitta och samtala med varandra i grupper och det var både nyttigt och kul att träffa andra föräldrar till barn med hörselnedsättning. Vi lär nog åka fler gånger.


På kvällen sedan åkte syrran och jag på Lady´s night på Nordichallen. Syrran hade fått två biljetter av en kompis som själv fått förhinder. Jag tackade ju inte nej till att få följa med! Showen var helt Ok och Andreas och Martin sjunger ju så bra! Uggla har ju många bra partylåtar så det var inte helt fel det heller. Kul att hitta på något trots att jag var supertrött efter en lång dag och helst bara ville lägga mig i soffan efter maten...:) 


Nä, det här inlägget blev mycket länge än vad jag tänkt. Nu ska jag se lite å tv innan jag slocknar för kvällen. 


Lite bilder från lördagen kan jag iaf bjuda på iaf!..:)

 

           


Av Camilla - 5 oktober 2012 19:44

Birsta på fm med lite shopping och lekparks- och kompishäng på em. Middag, bad, pippi och popcorn. Snart natti natti, för barnen iaf.. :) Trevlig helg på er alla fina!

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards