Tuffevictor

Alla inlägg under april 2013

Av Camilla - 30 april 2013 13:39

Det blev inte dagis för Victor idag som det var tänkt. Efter magsjukan i fredags så kom den där eländiga förtoppningen som ett brev på posten. Blev precis likadant efter förra magsjukan i februari. I söndags började besvären och det gjorde fruktansvärt ont för lillen när han bajsade. Han lyckades bajsa två gånger under skrik och gråt men sedan blev det stopp. Vi trodde det var mer på gång och ringde och rådfrågade med sjukvårdsupplysningen hur vi skulle göra. Hon rekommenderade microlax och det gav vi honom. Det skulle ta 5-15 minuter så skulle allt komma ut, men vi väntar fortfarande. Igår em började Victor piggna till och åt bättre och var glad. Imorse vaknade dock en moloken och ledsen Victor med ont i magen och stjärten. Det trycker förmodligen på men han håller emot. :( Då Thomas redan åkt på jobbet så var jag tvungen att ta med Victor till dagis när jag lämnade Vilma. Han stod bara kvar i kapprummet och såg ledsen ut, jag tänkte att han kanske skulle tycka det var kul att se sina kompisar, men icke. Det var bara att gå hem och nu ligger han i soffan och småsover om vartannat. Han vill inte äta och knappt dricka, får tvinga i honom värska. Rätt som det är får han ont i magen och springer upp oroligt. Jag vill inte bajsa! säger han och det är så fruktansvärt jobbigt. Jag försöker hålla mig lugn och prata med honom, men det är lättare sagt en gjort. Jag blir till slut arg på honom och det får jag ju inte bli..:( Så jobbigt och jag känner mig maktlös. Nån fler som har barn med förstoppning eller haft? Hur kommer man ur den onda cirkel?

Av Camilla - 29 april 2013 20:55

Randigt och blommigt? Ja, det får fungera ett tag. Kunde inte motstå att köpa dessa gardiner för halva reapriset på Åhlens. Istället för 379 kr/st blev det 2 st för 109 kronor! Det kallar jag rea! Me like. En orkide för 69 kronor kallar jag också fynd! Älskar dessa blommor, helst vita men denna får också duga. Härligt med lite nytt i hemmet :)

Av Camilla - 28 april 2013 13:13

Ja, nu har vi avverkat en runda till med magsjuka också. Lika bra att ta allting på en gång som vanligt. Eller!? Nä, fy fasen vad less jag är på dessa sjukdomar och att behöva vara hemma och inne. Helt sanslöst att det aldrig tar slut. Vilma fick magsjuka natten mot onsdag. Sån taskig tajming då jag skulle åka på Apt till Söråkers Herrgård på torsdag med övernattning till fredag. Jag som är så rädd för magsjuka men ännu värre att få det borta! Hur som helst klarade jag mig och Thomas likaså här hemma. När jag kom hem på fredagen tog det en timme så kräktes Victor. Jippie, not! Som tur är blev denna omgång lindrigare för barnen, de kräktes inte lika många dagar, och nu håller vi tummarna att Thomas och jag klarar oss. Peppar peppar och allt det där. Har kunnat vara ute lite i helgen ändå, men blir ju inte lika som om vi alla är friska. Måtte det ge sig nu.

         

Hihi, lillskruttan grinar och grinar om hon inte får ha på sig sin rosa, alldeles för stora, hjälm...:)







Av Camilla - 22 april 2013 13:24

Kan man vara kär i en ljuslykta? Isåfall är jag det. Har gått och tittat på den här så länge men tyckt att den varit lite dyr, trots att den " bara" kostade 200 kr. Förra veckan slog jag till och tur var väl det för nu var de alla slut. Jag är ofta expert på det! Väntar ofta för länge och när jag väl bestämt mig för att köpa något så är det slut! Då blir jag ofta sur och kan inte tänka på annat och att jag just vill ha den saken! Hur är ni? Slår ni till direkt när ni vill ha något eller drar ni också ut på det och velar hit och dit?

Av Camilla - 22 april 2013 13:15

Jaha. Dax för Vilma att bli sjuk igen :( Snorig, hostig och feber. Jag fattar inte vad som händer! Varför blir hon aldrig bra, det tar bara om och om. Hon får sån hemsk hosta och blir rosslig på direkten. Har ju varit till läkaren flera gånger som bara säger att allt låter bra och att det ska läka ut av sig själv. Börjar nästan tro att det är nåt i huset. Men man får väl inte feber om det skulle vara nåt sånt skit? Jaja, hur som helst så är det trist och så synd om lillgumman. Helgen har dock varit bra ändå, Victor har varit ute från morgon till kväll! Han älskar att vara ute och det är nu man inser vad fantastiskt det är att ha ett hus! Vi trivs så bra och vi ångrar inte en sekund att vi flyttade hit, även om jag var motståndare till Österro länge. Måste erkänna att jag hade fel, vi kunde inte få det bättre!

Av Camilla - 21 april 2013 09:16

Nu börjar snön försvinna i ilfart och det är inte lika mkt kläder som ska på när man går ut. Underbart att barnen nu kan cykla och åka motorcykel. Igår var det dock blåsigt till tusen, hatar blåst! Idag ser det bättre ut. Trevlig söndag på er!

Bilder från igår.

Av Camilla - 17 april 2013 21:07

Den som spar han har. Den här gamla lektavlan efter Thomas har nu kommit till återanvändning. Den funkar toppen fortfarande och barnen gillar den! Jag och syrran hade en likadan hemma och den finns nog kvar i förrådet hemma den också. Än så länge går det bra att dela dock! :)

 

Dop

Av Camilla - 15 april 2013 18:08

Igår var vi med när lille NOEL Mattias döptes i Timrå församlingsgård. Vilma var snorig och fick vara hemma men Victor följde med. Han tyckte nog det var ganska spännande för han satt mestadels stilla och lyssnade. Han satt faktiskt stilla bra länge efterår och fikade också, men sedan blev det spring med de andra barnen som var där. Fint var det och vi fick en massa gott efteråt. Eftersom jag inte checkat av om det är OK att lägga ut bilder från dopet så får det bli bara en bild på Noel och resten på oss. 

Grattis NOEL Mattias! Tack för att vi fick vara med på din dopdag. 

         


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards