Tuffevictor

Alla inlägg under oktober 2014

Av Camilla - 26 oktober 2014 19:53

Men tänk att 1 timme extra kan kännas av så mkt. Varje helg borde ha en extra timme, det vore inte så dumt! Tänk vad mkt mer man skulle hinna! Annars är jag väl inte så glad i sommar och vintertid, men gillar ju vintertiden bättre med en extratimme, värre när den tas bort. I helgen har vi hunnit med ganska mkt men även lite mysig vila, vilket kan behövas ibland. Här kommer ett axplock av bilder av vår helg! Många av er är väl lediga till veckan men vi jobbar på. Önskar er alla en bra vecka ledig som arbetande. :)

Byte av gardiner och inredningsdetaljer. Bort med turkost och sommaren!

Projektet går sakta men säkert vidare. Elen dragen!

Av Camilla - 19 oktober 2014 21:07

Det har blivit dåligt med bloggande på sista tiden. Jag har varken haft tid eller lust, men nu kommer här ett litet inlägg. Vi är nu alla hyffsat friska, peppar peppar och vardagen har så sakta rullat igång. Skönt! I helgen har vi kunnat vara ute och fixat på gården och lite på vårt pågående husprojekt. Det blev även en tur till Birsta för att inhandla lite grejer till projektet. När vi då ändå var halvvägs till stugan  så kunde vi inte hålla oss utan åkte ut dit och till skogen på en liten svamptur! :) Hade dock inga kläder med oss så det blev till att gå i jeans. Men det gick det med och lite svamp hittade vi också! Idag har vi varit och firat Arvid då han fyllt 9 år och det tyckte barnen var kul. Det var ett tag sedan de träffade sina kusiner. Hux flux var helgen över. Men vet ni, hux flux är den snart här igen!..;) 

 

Vilma redo att gå på dans imorse. Men när hon kom fram dit med pappa Thomas så började hon tokgrina och ville inte gå in. Hon grinade och skrek efter mig och det var bara för Thomas att åka hem med henne igen...:( Hon har blivit så himla mammig och vill att jag ska vara med henne hela tiden. Inte vill hon gå på dagis heller utan grinar varje morgon vi lämnar henne. Det är så jobbigt..lilla hjärtat. Hon som varit så kavat och glad, men nu är hon blyg och tillbakadragen. Hoppas bara det är en fas hon just nu går igenom. Hon har ju varit hemma nästan två veckor från dagis, kanske det är det som ligger bakom. Men samtidigt känns det som det började redan innan hon blev sjuk. Jaja, hoppas det går över snart. Jobbigt för både henne och mig/oss. 


         


Sjunga tycker lillan om att göra iaf! Söka till idol om 12-13 år kanske?..:) 


 
 


Av Camilla - 10 oktober 2014 19:12

Om jag hittar något jag gillar så köper jag ofta flera än en av den saken. Som den här ljusslingan tex. Det blev tre stycken :) Rosa/Lila till Vilmas rum, blå/grå till Victors och svart/vit/grå till vardagsrummet. Svårt att se hur mysigt de lyser, men ni får en liten hint. Mysigt i höstmörkret!

Vilma hälsar att hon har mysigt över sin säng också :)

Av Camilla - 9 oktober 2014 18:23

Victor har feber, hosta och röda ögon. Thomas är hes och har feber. Jag har brännande ont i halsen, hosta from hell, röda ögon, och en fin fläskläpp med ond sårskorpa då Vilma fick in en klockren skallning igår. Tjoff så tog jag en tugga i läppen. Aj!
Vilma är snorig än men peppar peppar börjar förkylningen släppa det värsta greppet om henne. Det är olidligt tråkigt att vara hemma och nu vill jag att vardagen ska ta vid igen. Vardagen är inte så dum ändå! Påminn mig att inte klaga på vardagen igen när det väl är här igen! ;)

 


Av Camilla - 5 oktober 2014 16:10

Men fy och usch vilken hemsk förkylning lilla gumman dragit på sig. Skönt dock att hon idag är feberfri efter fyra dagar med hög feber. Näsan och ögonen rinner konstant...:( Tur att hon nyser stup i ett så snoret kommer ut då hon inte vill snyta sig, annars blir det väl bihålsinflammation. Man undrar hur mkt snor det kan finnas i en sån söt liten näsa. Nu hoppas vi på en vändning! Håll tummarna!

Av Camilla - 2 oktober 2014 17:52

Vilma har fått en ny eländig förkylning med supersnorig näsa, eller kinder då hon drar snoret åt sidan med armen ;), och hög feber. Hon är riktigt hängig men trots det skulle hon envisas med att sitta med vid matbordet vid middagen. Det gick sådär. Den ena förkylningen avlöser den andra. Så trist! Nu får det vara nog. Älskade lilla gumma, hoppas du blir kry snart <3

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards