Tuffevictor

Alla inlägg under april 2012

Av Camilla - 26 april 2012 13:42

Jag verkligen avskyr klet och kladd och har svårt för att inte direkt torka av fingrarna på både Victor och Vilma om de är lite kladdiga. Victor avskyr iof att bli kladdig och vill själv torka av händerna så fort han får något på dem, hmm..undra varför?..;) Om han blir lite blöt vill han iof byta tröja/byxor på direkten också. När jag tänker efter fick nog Victor aldrig riktigt sitta och kladda ner sig och känna på det han skulle äta. Kanske därför han äter så dåligt nu, även om det senaste veckorna blivit mycket mycket bättre, peppar peppar! Nu har jag därför tänkt om och Vilma får kladda med maten och känna efter vad hon stoppar i sig. Barn måste ju få vara barn, eller hur. Bara att bita ihop och låta det bli kladdigt även om det är lite jobbigt..:)

 


 

Av Camilla - 25 april 2012 11:00

Victor med sin katt Ludde.. Sötaste lilla Victor.   


 

Av Camilla - 25 april 2012 10:45

Här är lite av vad som låg i de påsar vi släpade hem från Sthlm. Det blev något till oss alla...:) 

                     

Japp, det är mina träningskläder och träningsskor. Hej vad det ska springas på kvällarna framöver, är det tänkt iaf! Känner mig sugen som attan och nu när jag köpt det som behövs finns det ingen återvändo.  

Av Camilla - 24 april 2012 10:24

När jag fyllde år för en tid sedan fick jag en stockholmsweekend av Thomas i present. Han hade fixat barnvakt och bokat biljetter och hotell...:) I fredags åkte vi och i söndags kom vi hem. Resan kunde inte ha kommit mer lägligt då jag kände mig ganska trött och slut efter alla veckor av diverse sjukdomar. Visst kändes det i mammahjärtat att lämna de små trollen hemma, speciellt Vilma som är så liten, men de känner farmor och farfar så bra och fick ju vara hemma i sin vanliga miljö. Det hade gått jättebra på dagarna men Vilma hade vaknat på nätterna av sin nästäppa och hosta och varit vaken några timmar. Hon kände väl av också att det inte var mamma som gav henne nappen och vällingen för hon brukar oftast sova vidare trots att hon får en hostattack. Men hon var inte ledsen och det var ju skönt. 


Vi hade inget speciellt inbokat i Stockholm utan det var en resa för att vi skulle få komma ifrån lite och få egentid och bara ta dagen som den kommer. Vädret var uruselt så blev inga längre promenader, som det brukar bli när vi är där, utan det blev ganska mycket tid på "stan" för shopping. Det blev mycket mat också såklart, frukosten var toppen och sedan blev det lunch på stan och middag senare på kvällen. Synd bara att Thomas inte var helt hundra i kroppen och magen. Han blev matt i kroppen i torsdags em och vaknade på natten mot fredagen och kände sig konstig. Han trodde att han skulle behöva ställa in resan, men som tur är kände han sig bättre på morgonen när vi klev upp. Jag fick lite panik där ett tag på natten och såg framför mig att vi inte skulle komma iväg. Men det gjorde vi! Thomas var dock inte så sugen på mat och det är ju inge vidare kul när man ska gå ut och äta gott. Men men, sånt är livet! Vi var bara glada att vi kunde åka. 


Men måste erkänna att många av samtalen handlade om barnen, hur de är, vad de gör, hur det går där hemma osv. Vi ringde hem ganska många gånger under helgen, men nästa gång kanske vi kan släppa hemmet lite mer. Men så är det väl att vara förälder, det mesta kretsar kring barnen.  


På tåget hem längtade jag otroligt mycket efter barnen och det är en nyttig och härlig känsla! Efter resan och några dagar hemifrån så känner jag att jag fått ny energi och blivit en bättre mamma. Jag har nog haft lite för lite tålamod ibland, men nu har jag fått påfyllning på det känns det som. Victor och Vilma blev superglada när vi kom hem och igår fick jag kramar av Victor hela tiden...:) Goa killen! Det var nog nyttigt för oss alla med en paus från varandra. Men jag håller med ordspråket. Borta bra men hemma BÄST!


               

Bilden nedan visar måndag morgon klockan 06.45 Haha, behöver jag säga att Victor älskade sin present! Tuffast i stan, eller hur!?..:)


 

Vad som finns i kassarna kommer ni få ett smakprov på vid ett senare tillfälle. Men dessa köpte vi bla till Vilma, men tyvärr var de för små och måste lämnas tillbaka. Det fixar farmor och farfar när de åker till Stockholm framöver för att samla på sig nya krafter efter helgen..;) Som tur är är det ju en månads returrätt. Visst var de fina! Så synd att hon inte kunde ha dem..:( Det var de största som fanns i just den där modellen, mer mjukis-skor än riktiga skor då hon inte går ännu. Hade varit fina i sommar till en fin sommarklänning.

 

Av Camilla - 23 april 2012 13:23

Jag har inte slutat att blogga om någon trodde det..;) Jag har bara inte haft tid. I helgen var Thomas och jag till Stockholm på en hotellweekend och det var härligt såklart! Barnen bodde hemma i huset med farmor och farfar. Men det roliga är att man mestadels pratar om barnen och undrar vad de gör. Det blev mycket inhandlat åt dem trots att jag sagt att jag mest skulle titta på och unna mig saker själv..:) hihi, men så är det väl att ha barn! Kommer skriva mer imorgon när Victor är på dagis och visa allt fint vi köpt åt dem och åt mig själv! Hade förresten turen att vinna ett mobilskal i tävlingen jag var med i för ett tag sedan.. Kul!

Av Camilla - 17 april 2012 13:03

Nu har Vilma kommit på att om man reser sig upp så når man ju lite längre. Victors säng är i perfekt höjd för att öva sig på det, skönt att kunna vila efteråt också..  

       

Av Camilla - 17 april 2012 12:45

Victor har gått och blivit tokig i katter..:) Sedan vi var och hälsade på mormor och morfar i påsk har han pratat om katter hela tiden. ..:) Deras katt heter Nugge men Victor säger hela tiden Ludde...:) och nu heter alla katter Ludde. Grannen har en katt som är van vid barn och den kommer ofta fram när vi är ute och leker. Såklart heter den också Ludde i Victors värld. Victor har fyra mjukiskatter som han nu går och bär med sig överallt och sover med i sängen. Eftersom alla inte kan heta Ludde så har han själv döpt de andra. Så sött!


Här sover Victor med sina katter: Ludde, Pelle, Olle och Otto!..:)

Kan tänka mig att han snart kommer och vill ha en riktig katt. Men då Thomas är allergisk så kommer vi nog aldrig kunna ha någon tyvärr..


Jag har ett sött videoklipp på min Iphone som jag inte laddat över till datorn ännu, men när jag gjort det ska ni får se Victor och Ludde...:)

  

Av Camilla - 15 april 2012 13:02

Underbart att solen ville titta fram idag trots att det inte såg så lovande ut på väderprognosen. Nu på fm blev det såklart en vistelse ute och Victor hämtade sin springcykel på direkten! Han verkligen älskar den och far fram och tillbaka på gatan som ett gehu...:)

Och lillgumman hon kryper och kryper och nu börjar hon så smått att resa sig upp mot saker också. Ja, nu går allt undan med en väldans fart..:)

 
 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards