Tuffevictor

Alla inlägg under juli 2012

Av Camilla - 31 juli 2012 21:25

Förra tisdagen åkte vi tillsammans med syrrans familj till Gävle i 2 dagar på en liten minisemester. Victor fick fira sin födelsedag på furuvik och det var han nöjd med, han hade verkligen superkul med sina kusiner. Men som vanligt valde vi att vara där på varmaste dagen som varit hittills på sommaren, iaf då, och det var svettigt kan jag säga! Det blev många drickor och glassar för att svalka sig och pauser i skuggan. Men bättre sol än regn! Så vi klagade inte..:) 


Att bo på hotell med två relativt små barn var väl sådär. Det var svårt att få dem båda tysta och lugna för att sova, så till slut fick Thomas gå ut med Vilma i vagnen så hon somnade där. Det gick ju det med, men blev ganska sena kvällar för barnen, vaknade tidigt, lite sömn på dagen, intensiva dagar med mycket intryck och det gjorde att de båda var lite kinkiga till och från. Det var ganska skönt att åka hem efter två dagar kan jag säga, jag var faktiskt ganska slut..:) Alltså en eloge till alla som ex åker på husvagnssemester med små barn!..:) Jag skulle aldrig palla..:)


Massor med bilder kommer här som vanligt!..:)

                                                     


Av Camilla - 31 juli 2012 20:39

Vilma älskar musik och att dansa. På Allsången nyss uppträdde Darin och då var Vilma snabbt framme vid tv:n och rockade loss..:) Sötaste lilla gumma! (Hon dansade mer såklart innan jag hann ta fram mobilen och filma, när jag började filma pysslade hon mer med annat..:))


Kollar ni noga så ser ni även barndomskamraten Anders på gitarr skymta förbi. Kul kul! 

Måste även säga att jag tycker Darin är sjukt bra! Eller hur!?



 

Av Camilla - 30 juli 2012 12:41

Jag måste nog köpa nya skor till Victor om de ska matcha hans outfit och cykel ;) märks att han gillar orange va? Fast när jag frågade honom vad han ville ha för färg på de nya byxorna vi måste köpa blev svaret lila. Och så ville han ha en rosa jacka :) Kanske han börjar lessna på sin favvofärg.;) men tuff är han i den, vår Tuffe Victor! Eller hur?!


(Ser ju förresten att det är lite blått på cykeln också, så helt ute och cyklar är han inte med sina blåa skor..;))

Av Camilla - 30 juli 2012 11:16

Idag är vi bara hemma och fixar. Betalar räkningar, tvättar, städar, skriver matlista mm. Det har blivit dåligt med bloggande men 3G:n är så dålig i stugan så tar sån tid att blogga därifrån. Vi har varit där i helgen och förra veckan var vi i Gävle 2 dagar och gick bla på Furuvik en heldag. Mer om det kommer i ett separat inlägg!
Idag regnar det men igår fick vi en toppendag i stugan! Tänk om värmen som var igår kunde hålla i sig, minst en vecka iaf! Jaja, hoppas på mer sol och bad framöver!

Av Camilla - 23 juli 2012 13:33

Idag "firar" Thomas och jag 7-årig förlovningsdag. Skriver "firar" inom citationstecken eftersom vi båda glömt bort det helt. (Jag blev påmind nu genom bloggen då jag såg fjolårets inlägg just denna dag). Haha, jaja, man kan inte komma ihåg allt, speciellt inte då vi har två små barn som fyller år några dagar innan och några dagar efter just detta datum. 


Du vet att jag Älskar dig Thomas vare sig du får en present eller inte..;) Du är min bästa vän och min stora kärlek. Du gör mig hel, tillsammans med barnen såklart!  Puss och kram! 


Kreta 2005-07-23. 

   

Av Camilla - 23 juli 2012 12:56

I helgen passade vi på att ha kalas för barnen då alla var lediga och tillgängliga..:) Vilma har ju redan fyllt men Victor har några dagar kvar. Det gjorde nog inget att dela upp kalasen och presenterna till Victor, för annars blir det för mkt på en gång. Vi har nu våra presenter kvar som han får när han fyller år på onsdag. Som vanligt hade vi kalaset i stugan och partytältet. Än en gång kom det till bra användning, dock blev det inget regn, men det skyddade ganska bra mot de ganska kalla vindarna.

Victor var speedad och uppspelt hela dagen medan Vilma var lugn och cool som vanligt. Allt flöt dock på bra och det blev en toppendag för dem båda. De fick båda så fina och bra presenter. Men det märks så tydligt när det varit mycket för dem, båda snurrade runt i sina sängar och sov oroligt på natten. Värst var Victor, men han ville väl fortsätta att leka med alla sina nya presenter i drömmarna...:) 


Och nu kommer en uppsjö av bilder! Ni som följt denna blogg ett tag vet att jag älskar bilder och knäpper väl typ 100 bilder om dagen..;) Jag har tänkt att kosta på att göra denna blogg i bokform som Victor och Vilma kan läsa i, ja även jag och Thomas, när vi blir äldre. Det kostar nog en del men det kan det vara värt. Framkallar ju nästan aldrig kort så då kan det här vara ett bra alternativ. 


                               

Av Camilla - 20 juli 2012 17:53

som älskar allt vad som har med teknik att göra. Han lär sig det mesta bara genom att kolla en gång. Sedan är han inte feg att testa. Nu är det den radiostyrda båten som skall köras, om och om igen. Han är bättre än mig att köra ska jag säga, jag tycker det är jättesvårt..:) Men inte denna kille, han kör så säkert så man måste nästan bli lite impad..;) Iaf jag blir det..:) Undra vad nästa sak blir som han ska testa!?


 


Av Camilla - 19 juli 2012 20:24

Idag har vi firat vår älskade gogumma på hennes 1-års dag! Hon är vår lilla solstråle, alltid nöjd och glad. Jag fattar inte att det gått ett helt år sedan hon föddes, minns det som igår. Speciellt när Thomas kom tillbaka och sa att det var en liten prinsessa vi fått! Lyckan var total! Tänk, nu har vi både en prins och en prinsessa, kunde inte bli bättre! På lördag blir det mer kalas för både Vilma och Victor, men lite firande blev det idag med farmor och farfar. Grattis igen gumman, hoppas du haft en toppendag! (trots att storebror öppnade nästan alla dina paket och sedan ville låna dem..bara för en stund som han sa:)

   

   

 


           

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards