Tuffevictor

Alla inlägg under december 2011

Av Camilla - 30 december 2011 21:02

Dagarna rullar på och vi har fullt upp. Det som hänger över oss är lägenheten som skall övertas av köparen den 13 januari. Vi har haft ganska många småsaker kvar och all städning såklart. Igår och idag har det plockats och städats och det börjar att ta sig! Är inte mkt kvar att göra nu. Vi har såklart fått hjälp av snälla föräldrar och svärföräldrar, annars skulle det aldrig ha fungerat med två små kottar här hemma också. Tack! Er hjälp är ovärderlig!   


Vi hann dock klämma in ett besök av familjen R idag. Alltid lika mysigt. Längtar tills vi kommit i ordning helt här i huset och kan ha många fika- och middagsbjudningar! Nu har vi ju ytorna iaf..:)

         

Passar även på att önska er alla ett Riktigt Gott Nytt År! Vi ses 2012...:) 

Av Camilla - 26 december 2011 16:35

Ja, nu har julen svischat förbi och lugnet åter infunnit sig...:) Vi har nu firat jul för första gången i vårt nya hus och det gick hur bra som helst trots att vi bara bott här i två veckor. Visst blir julafton lite jäktig med allt som skall hinnas med och med fyra, iaf tre, småbarn, men allt flöt på! Victor var dock inte så intresserad av alla julklappar då hans första paket var en Blixtenbil som han nöjt började leka med ..:) Jag öppnade julklappar åt mig själv, Victor och Vilma men gav upp efter en tag och lämnade Victors paket som han fick öppna i lugn och ro på juldagen. Många klappar blev det! Mycket god mat och många andra godsaker såklart! Mätta och nöjda var vi alla..:) Victor hade dock fått så många intryck under dagen så han vaknade vid ett-tiden på natten med världens nattskräck..:( Lika tråkigt varje gång, men nu var det länge sedan peppar peppar. Skönt att vi inte bodde i lägenhet iaf. 


Hoppas att er julafton också blev bra och God fortsättning på er alla!

           

Av Camilla - 23 december 2011 20:56

Vi önskar er alla en riktigt God Jul! Hoppas ni varit snälla så Tomten kommer imorgon..;)

 

Av Camilla - 22 december 2011 20:19

I förrgår klädde vi vår Kungsgran (som vi köpte i värsta snöyran)! Åh så jag har längtat efter en riktig gran och inte den plastiga vi haft i många år. Synd dock att kungsgranar inte luktar julgran, men då Thomas är allergisk så är det ju perfekt. Svårt att hitta en fin gran dock, men efter lite frisering så blev den helt ok! Victor tyckte det var skoj att klä den med kulor och Vilma låg och tittade på. Mysigt!..:)

   

     

Av Camilla - 21 december 2011 21:44

Nu har det blivit dåligt med uppdatering på bloggen. Har så mkt att stå med iom flytten och såklart julen som står för dörren! Det mesta är dock fixat inför julafton, granen klädde vi igår! Vår första riktiga gran, en kungsgran blev det och den står nu grön och grann i stugan! Knäcken och Rocky Road är bakade och de flesta klappar är inhandlade och nästan inslagna. Julskinkan griljeras kvällen innan julafton. Jag tycker vi hunnit med oss ganska bra med tanke på flyttkaoset! Bilder kommer senare, kan fortfarande inte lägga in bilder när ag bloggar via ipaden, dåligt! Det skulle ju fixas i oktober...ja ja.Hur ligger ni till inför jul? Hmm, varför ställer jag en fråga? Nästan aldrig nån som svarar på den ändå..:(

Av Camilla - 14 december 2011 21:10

Idag har jag fått jättemycket gjort när Thomas varit på jobbet och Victor på dagis. Samtidigt som jag fått mycket upplockat ur kartonger så har jag även lyckats plocka fram lite julsaker!  (Nöjd) Nu är det juligt och fint i köket och lådorna fulla med köksgrejer! Börjar likna nåt nu...:) Men så är det ju bara 10 dagar kvar till jul! Full fart framåt är vad som gäller!


Så mysigt med julen, eller hur!?

     

Av Camilla - 13 december 2011 21:19

Ja, nu har det gått ett bra tag sedan jag bloggade. Dagarna räcker inte till för allt jag vill göra. Att ha två små barn fyller dagarna lätt och sedan har vi ju flytten och den nalkande julen också. Behöver jag skriva att bloggen inte prioriteras just nu. Men några rader vill jag skriva ikväll.


Nu har vi passerat tredje advent och idag har det varit Lucia. Victors och vårat första Luciafirande! Så kul det var att se alla små Tomtar, stjärngossar, tärnor och lucior så klart. Alla barnen var så duktiga och satt/stod still hela tiden. Även vår lilla buse. Mammahjärtat var så stolt. Finaste lilla Tomtegubbe! Det var dock en trött Tomte då de skulle vara ombytta och klara på förskolan redan 07.45 Men trots detta gick det så bra! Som tur var var det inte så kallt ute idag då Luciafirandet var ute. Mysigt var det iaf.   

      

Tyvärr var inte lillgumman Lucia idag, men dagen till ära fick hon smaka lite banangröt. Vet inte om det kom in något i munnen då hon hela tiden tryckte ut gröten med tungan..:) Sötaste gumma! 

 

När man kan sno runt själv till mage blir man så här glad..:) Duktig du är!

 

 

Av Camilla - 5 december 2011 13:57

Hur ska jag hinna fixa allt inför jul? Julpynt, julgodis, julmat, julgran,  julklappar!? Ja, det är frågan... Att sköta 2 små barn och vara mitt uppe i en flytt tar all tid som finns och inte finns! Men bara vi kommer på plats så ordnar det sig nog...det får väl bli som det blir i år..huhu. Övervåningen i huset är nu färdigrenoverad och vi blev sååå nöjda! Det kommer bli superfint när möblerna kommer på plats, både nya och gamla kommer det bli...:) Nedervåningen är också snart klar, iaf med det vi tänkt göra innan vi flyttar in. Vi bestämde oss för att tapetsera hallen innan vi flyttar in också, så tar lite längre tid än vi planerat, men skönt att få den fräsch på en gång. Snart kommer flyttlasset gå och det blir nog bra! När Victor ser bilder på sitt nya rum säger han glatt: Victor bo där..:) 


Igår var det 2 advent och snart kommer Tomten..:)

 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards