Tuffevictor

Alla inlägg under november 2013

Av Camilla - 29 november 2013 20:53

Nu är det jul här i vårt hus! Ja, Eller iaf advent. Det är så mysigt med julen och jag älskar verkligen det röda! Det blir så varmt på något sätt. Mycket ljus blir det också såklart. Passar på att önska er en trevlig helg!

Av Camilla - 24 november 2013 19:53

Första gången på länge, ja det händer nästan aldrig, som jag längtat och väntat på att helgen ska ta slut. Såklart har den känts superlång men nu är det dock nära. Imorgon kl 07.00 ska vi vara på avd 44 med Vilma. 08.10 är operationen planerad till att starta om allt går enligt planerna. Efter ca en timme får vi sedan gå ner och vara hos gumman när hon vaknar upp. Trots att det bara är en liten operation så är jag såklart jätteorolig. Ska bli så skönt när det är över!

I helgen har vi därför mest bara myst på hela familjen. En sväng ner på stan på lyslördag blev det iaf, sedan köpepizza till middag till barnens förtjusning.

I natt sover Victor hos farmor och farfar eftersom vi måste iväg så tidigt imorgon. Han får vara med farfar imorgon och slippa dagis då det börjat gå magsjuka där. Vore inte så kul om han drog hem magsjuka direkt efter Vilmas halsoperation.

När Vilma satt och drack vällingen för en stund sedan sa hon: Mamma, det är tomt här. Victor är inte hemma. Sötaste gumma.   

Håll tummarna för att allt går bra imorgon! 

 

Av Camilla - 18 november 2013 17:50

Igår klippte sig Victor, det var verkligen på tiden, för att vara fin när korten på dagis ska knäppas. Även Vilma fick sig en liten klippning, av mig dock, för att ta bort hennes slitna toppar. Victor satt som ett ljus hos frissan då han älskar när någon kammar honom och håller på med hans hår. Vilma gallskriker så fort man kommer nära med en borste eller kam så henne var det ingen ide att ens pröva att gå till frissan med. Jag klippte så gott jag kunde och hon skötte sig hyfsat bra utan skrik och grin..:) 


Tänk att de till och med ställde upp sig för att ta kort! Bådar gott inför syskonkorten på dagis. Håll tummarna att de blir lika bra som dessa..;)


Mina fina hjärtan! 

                  

Av Camilla - 10 november 2013 20:00

I helgen har det verkligen ätits tårta och varit kalasande för oss. På lördag fm åkte Victor först på kalas hos en dagiskompis och när han kom hem fortsatte kalasandet hemma. Här firade vi tre födelsedagar då pappa, mamma och syrran fyllt år inom 3 veckor. Mamma fyllde ju jämt i år så kalaset hade lite mer fokus på henne ;) Nästa år blir det de andras tur att få fokuset då de fyller jämt.

Idag fortsatte vi kalasandet och firade farsdag såklart! Mycket tårta har det blivit i helgen men kul har vi haft och gott har det varit! Hoppas ni också haft det bra.


   

Av Camilla - 3 november 2013 20:02

Nytt veckoslut och ny vecka på intågande. Vi har haft långledigt i helgen då vi även var ledig tors och fredag. Så skönt och jag tror vi alla behövde det. Vi har mestadels varit hemma och myst förutom några turer till birsta, farmor och farfar och en sväng till stugan. Vilma är krasslig igen med snuva och hosta men som tur är ingen feber...ännu! Peppar peppar! Vi har iaf fått tid för operation för henne så förhopplingsvis slipper hon de eländiga förkylningarna och halsflussarna snart. Får skriva mer om det i ett annat inlägg. Huga, känns redan gruvsamt :( Men skönt att inte behöva vänta så länge, lika bra att få det gjort även om det känns väldigt jobbigt.
Vi har iaf haft det väldigt mysigt dessa dagar, med många brasor, tända ljus, gofika, gomiddagar, egentid, film, lek mm, och ser redan fram emot nästa helg ;) Hoppas ni också haft det bra <3

 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards