Tuffevictor

Alla inlägg under juli 2010

Av Camilla - 29 juli 2010 18:10

Världens bästa 5-års förlovningspresent och världens bästa sambo såklart! Det kom ett paket på posten häromdagen.... så här såg det ut och vad tror ni det var i?

    

 

Gissa rå!...

   

 

det var ett......................

   

 

.... ROCK BANDS!

   

   

Tack älskade Thomas! Du är bara FÖR snäll!.. Rätt blev det också, duktig pojke..;) Puss! 

Av Camilla - 28 juli 2010 18:01

Idag har vi varit med Victor på BVC på 1-års kontroll. Det var ett tag sedan vi var på BVC eller barnmottagningen så det var lite spännande att se hur han växt! Han väger nu 9570 gram och är 80 cm lång! På vikten tog han ett steg närmare och är nu snart ikapp den normala viktkurvan och på längden är han två över tror jag. Lång och smal är vår lillskrutt..:)  Han har gått upp ganska bra i vikt på den senaste tiden tror jag, trots att han inte ätit så bra i sommarvärmen. På barnmottagningen sa de att det är normalt att man väger ca 10 kg när man är 1 år och med tanke på att Victor vägde 2085 gr när han föddes samt hans VSD så tycker jag att nästan 9, 6 kg är helt ok!

 

Allt såg bra ut i övriga 1-års kontrollen också! Skönt!   

 

Tuffast i stan...och världens finaste Victor!   

    

Av Camilla - 26 juli 2010 16:00

Efter att ha kalasat hela dagen igår så varvade Thomas och jag ner med att kolla på denna film. Tror det är den sista Wallanderfilmen och den var också sevärd! Gillar ju Wallander så synd om det är sista!   

   

 

Handling:

En liten flicka gömmer sig någonstans i Ystad. Hon har sett något fruktansvärt - och måste till varje pris tystas. Samtidigt inleds en omskriven rättegång om människohandel i Ystad där Kurt Wallander och åklagaren Katarina Ahlsell utsätts för dödshot. Den skrämmande situationen tvingar dem långsamt att se med nya ögon på sina yrken och varandras liv. När det unga vittnet själv tar kontakt med Wallander befinner han sig snart mitt uppe i en dramatisk uppgörelse med båda deras liv som insats.

Av Camilla - 25 juli 2010 20:29

Klockan 04.32 den 25 juli 2009 tittade världens sötaste lilla prins ut i stora världen! Han vägde då 2085 gr och var 45 cm lång. Victor hade bråttom ut då han kom 6 veckor för tidigt, var beräknad till 4 september. Nu har det första levnadsåret gått och det har varit mycket orosmoln men mycket glädjestunder också såklart. Det är idag även 6 månader sedan Victor genomgick hjärtoperationen i Göteborg. Just det, den ska jag ju skriva lite mer om vid tillfälle! Jag fattar inte vart detta första året har tagit vägen?? Går åren så här fort fyller Victor snart 18 år känns det som! Hi hi...lugn i stormen tack!

 

Victor har haft en toppendag med mycket paket, uppvakning och såklart god tårta! Mums tyckte Victor! Hi hi..

 

Victor ca 30 minuter gammal..

 

  

Victor ca 1 vecka...lillskrutten våran!   

   

Nu är han inte så liten längre! Victor vaknade till sång och paket imorse. Han började genast att sjunga med...ooo aaa säger han med mjuk röst... Vilken kille vi har!

 

Roligt och spännande med paket!

  

    

   

Jag bakade såklart en tårta till Victor! Mums vad god den blev..;)   

   

   

Hallå! Vem är det som fyller år egentligen?    

 

Det var varit fantastiskt att få fira Victor första födelsedag! Tänk vilket mirakel du är vår älskade Victor... Vi är så stolta och glada att vi får vara dina föräldrar och vi älskar dig mest av allt på hela jorden! GRATTIS VICTOR på din 1-års dag!!        

Av Camilla - 24 juli 2010 17:53

Dagarna rullar på och vi är i stugan och har det bra. Victor trivs att vara ute hela dagarna och är go och glad nästan hela tiden. Han knatar på med sin gåvagn, gungar, tar härligt plaskiga bad i sin lilla pool, gräver i sandhögen vid stranden och bara njuter av tillvaron. Det är inte lika varmt nu som det har varit tidigare, men så länge vi kan vara ute hela dagarna så är vi nöjda! Det blir goda middagar, fiske och bad för oss med! Det är fortfarande ca 23 grader i vattnet så är riktigt skönt att bada då vattnet är varmare än luften... När man har det så här bra kan man verkligen inte klaga!..:)

  

  

  

  

        

Ska bege mig till stranden nån natt och gräva efter guldskatten..;)

  

Nu är kuddarna och gardinerna på plats i sovrummet. Fint blev det!

  

Härligt med kvällsfiske. Fin abborre jag fick va?!.

  

 

Imorgon fyller vår älskade Tuffevictor 1 år! Så då ställer vi till med ett kalas med tårta och ballonger såklart! Vad kul det ska bli!!   

 

Av Camilla - 23 juli 2010 11:30

Idag är det 5 år sedan Thomas och jag förlovade oss på Kreta, Agia Marina.   Det var otroligt varmt och skönt hela veckan vi var där! Inte ett enda moln på hela veckan tror jag! Det gick inte att göra annat än att ligga på solstolen i skuggan och pusta och bada såklart! Men när vi kom fram till Agia Marina tyckte jag hotellet var sunkigt, jag var trött och svettig och vi gick ner till vattnet för att ta ett svalkande dopp! Men tji fick vi! Det var ju hur varmt i vattnet som helst!! Jag började nästan grina och ville hem... Hi hi, men när jag fått äta och sova lite blev det genast mycket bättre! Vi kommer säkert att resa dit igen, var ett perfekt ställe för barnfamiljer!

       

   

Nyförlovade! Vad unga och fräscha vi såg ut...tänk att man, speciellt jag, kan förfalla så mycket på 5 år! Ha ha..  

   

  

GRATTIS ÄLSKLING på förlovningsdagen! Tack för att du finns i mitt liv och förgyller mina/våra dagar! Du är bäst! Puss puss, älskar dig!     

Av Camilla - 22 juli 2010 12:35

Igår hyrde vi denna film:

  

 

Handling:

En kvinna hittas död i sin lägenhet och tecken tyder på att hennes tidigare pojkvän, dörrvakten Fabian, är skyldig. Men under utredningen upptäcker Pontus att att Isabelle bär på en tung hemlighet från sitt förflutna, som har direkt anknytning till fallet. Hennes framtid som polis står därmed på spel samtidigt som hennes lojalitet mot både Pontus och Kurt Wallander prövas.

 

Indrivaren var riktigt bra    En av de bättre Wallander-filmerna tycker jag! Kan verkligen rekommenderas! Extra roligt var det att Fredrik Hiller, som spelade Fabian, var toastmaster på ett bröllop vi var på för ett par år sedan! Han var kusin till brudgummen (tror jag det var?) Kul kul!

Av Camilla - 21 juli 2010 18:48

På söndagen var det dax för oss att åka hemöver. Syrran & Co stannade en dag till, men vi kände oss nöjda! Vi hade jättekul tillsammans och det var mysigt att åka iväg några dagar på vår första semester som en liten familj.   Vi stannade till på Barkarby Quality Outlet när vi åkte hem, men jag tyckte inte att det var så bra där...hittade inget alls...:(   

Resan hem gick hur bra som helst. Victor var supertrött efter allt han varit med om och sov över 3 timmar i sträck! Sedan var vi ju nästan hemma..   

  

Nu är ordningen återställd och vi är mestadels i stugan och myser. Victor går med sin gåvagn och ingen är gladare än han. Om jag ska vara ärlig så tror jag han tycker det är mycket roligare att gå med gåvagnen än både Furuvik och Gröna Lund..   

 

Tack syrran & co för en mycket trevlig och mysig semestertripp! Ser fram emot framtida resor med er och grabbarna.    

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards