Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Lite av varje!

Av Camilla - 28 december 2013 21:48

Nu är julen avverkad och vi ser nu fram emot att få fira in det nya året. Julen har gått fort, som vanligt, men varit bra! Det som är tråkigt är vädret och att snön lyser med sin frånvaro. Jag försökte ta en promenad ikväll men fick hasa mig fram då det var såååå halt! Höll på att ramla flera gånger. Fy så trist. Vi har knappt varit ute på hela julen och som tur är har barnen fått många leksaker i julklapp som de kunnat leka inne med.

Igår fick Vilma äntligen en stor säng också. Thomas och jag gav oss ut i Birstakaoset och hem kom vi med en säng. Ett tag trodde jag inte det! Var ganska mkt folk där om man säger så! Vilma ville helst inte byta säng, "mamma jag tycker om min säng..den är så skön". Men nu när hon fått en ny så är hon jättenöjd! Men tro inte att jag får ligga bredvid henne när hon ska somna, nä mamma...du får sitta på stolen! Haha, gullfia. Hon sov bra i natt och när hon vaknade kvart över nio imorse så ropade hon bara, hon kom inte upp. När Victor och jag gick in till henne efter en stund så låg hon kvar i sängen och myste. Mamma, jag ligger och mojsar lite! Hon är lik sin mor som älskar att sova och mojsa..:)

Idag var vi på bio och såg tecknade Emil i Lönneberga. Jag trodde Vilma skulle vara alldeles för liten, hon är ju inte ens 2.5 år ännu, för att kunna följa med och se den, men hon ville också följa med på bio och så fick det bli. Vi gick allihopa och jag var lite förberedd på att jag nog skulle få gå ut med henne efter ett tag, men icke! Hon satt som ett ljus hela filmen och tittade med stora ögon, ätandes popcorn såklart! Det blev Victor som tappade fokus sista kvarten och började vrida på sig. Men annars gick det jättebra och de tyckte filmen var bra!

Ja nu har jag skrivit lite om lite av varje! Julafton får jag skriva om en annan dag! God fortsättning till er alla förresten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards