Tuffevictor

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Camilla - 14 oktober 2010 12:49

Idag fyller mosters gullhjärta Arvid 5 år! Grattis vännen! Vi kommer på lördag och firar dig ordentligt!

  

Jag kommer ihåg den dagen Arvid föddes nästan som igår. Thomas, jag, mamma och pappa hade två dagar tidigare åkte till Gran Canaria för en två-veckors skön semester! Syrran skulle ju inte ha barn förrän i slutet av november och vi hade ju god marginal till det när vi kom hem. Ha! trodde vi! Som sagt, andra dagen fick jag ett mess av syrran att vattnet gått. Oj oj, det kändes jobbigt att vara så långt bort och vi hade ju nyss påbörjat vår semester. Hur som helst så föddes alltså Arvid den 14 oktober och hamnade på prematuren. Vi fick såklart uppdateringar hela tiden hur allt gick där hemma, men det kändes jobbigt att inte vara där. Värst var det nog för mamma. Under den återstående tiden hann hon ramla flera gånger och skrubba knäna, missa ett trappsteg och vricka foten. Roligast var nog när vi varit ute på en promenad och vi stannade till utanför en sparbutik intill vår bungalow. Vi går in och handlar sa jag. Va? Här? Så långt ifrån vår bungalow sa mamma. Hi hi, vi bodde ju bara runt hörnet! Hennes tankar var nog mestadels hemma i Sundsvall och inte på Gran Canaria.   

 

Åh, vad unga vi såg ut! Men jag ska inte bli nostalgisk...hu hu

   

 

Som sagt så kommer nog ingen av oss glömma den dagen då Arvid föddes. Han kommer nog få höra den historíen om och om igen när han blir lite större.   

Av Camilla - 14 oktober 2010 12:27

Igår när vi åkte och gjorde veckans veckohandel, så svängde vi in på Handelshuset och kikade lite. Vi kom ut därifrån med en allväders-dress och en vintermössa rikare.

Den här mössan tror jag blir riktigt skön när det är så där knarrande kallt ute!

Victor gillade den, han gillar verkligen mössor och kepsar som tur är.  

 

Allt klär en skönhet t.o.m denna mössa!

     

  

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards