Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Arvid 5 år!

Av Camilla - 14 oktober 2010 12:49

Idag fyller mosters gullhjärta Arvid 5 år! Grattis vännen! Vi kommer på lördag och firar dig ordentligt!

  

Jag kommer ihåg den dagen Arvid föddes nästan som igår. Thomas, jag, mamma och pappa hade två dagar tidigare åkte till Gran Canaria för en två-veckors skön semester! Syrran skulle ju inte ha barn förrän i slutet av november och vi hade ju god marginal till det när vi kom hem. Ha! trodde vi! Som sagt, andra dagen fick jag ett mess av syrran att vattnet gått. Oj oj, det kändes jobbigt att vara så långt bort och vi hade ju nyss påbörjat vår semester. Hur som helst så föddes alltså Arvid den 14 oktober och hamnade på prematuren. Vi fick såklart uppdateringar hela tiden hur allt gick där hemma, men det kändes jobbigt att inte vara där. Värst var det nog för mamma. Under den återstående tiden hann hon ramla flera gånger och skrubba knäna, missa ett trappsteg och vricka foten. Roligast var nog när vi varit ute på en promenad och vi stannade till utanför en sparbutik intill vår bungalow. Vi går in och handlar sa jag. Va? Här? Så långt ifrån vår bungalow sa mamma. Hi hi, vi bodde ju bara runt hörnet! Hennes tankar var nog mestadels hemma i Sundsvall och inte på Gran Canaria.   

 

Åh, vad unga vi såg ut! Men jag ska inte bli nostalgisk...hu hu

   

 

Som sagt så kommer nog ingen av oss glömma den dagen då Arvid föddes. Han kommer nog få höra den historíen om och om igen när han blir lite större.   

 
 
Ingen bild

mamma

15 oktober 2010 01:48

Ja. den semestern glömmer jag aldrig. Arvid kom ju drygt 6 veckor för tidigt. men allt gick ju bra till sist o nu blir han 5 år. Otroligt vad tiden går fort. Grattis älskade Arvid. vi kommer oxå på lördag o firar dej. O lille Victor är ju hur söt som helst i sin nya mössa. puss o kram

Camilla

15 oktober 2010 09:24

Nä, den glömmer vi aldrig!..:) Ska bli kul att fira Arvids 5-års dag på lördag och träffa er så klart! Puss och kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards