Tuffevictor

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Camilla - 15 oktober 2010 20:40

Igår åt vi en ny maträtt som jag hade svårt att föreställa mig hur den skulle smaka. Tacofisk! Känns som att det inte alls skulle passa ihop, men var faktiskt riktigt gott! Vi försöker att äta fisk minst en gång i veckan så är bra med lite nya fiskrätter. Detta kommer att bli en fiskrätt som vi nog kommer att äta ganska ofta.   

 

Jag gillar maträtter där det inte är så mkt ingredienser. Allt du behöver till denna rätt är:

   

400-600 gr vit fiskfilé, tex torsk

2½ dl mellangrädde

1 dl tacosås medium eller hot (Jag tog ca 1½ dl mild tacosås)

2-3 dl grovriven ost

15-20 tortillachips

Salta lätt på fisken. Vik ev filéerna dubbla om de är tunna och lägg i en gratängform. Blanda grädden med tacosås och ost och häll över fisken. Krossa chipsen och strö över. Ställ in i ugnen på 225 grader, strax under mitten, i ca 25 minuter. Servera med potatis eller ris och broccoli.   

Fisken bör vara tinad! Jag hade ett fryst torskblock och var då tvungen att ha den inne i ugnen längre än 25 minuter, därav blev det lite bränt på kanterna. Men smakade gott ändå!     

Bon Apetit!   

Mat
Av Camilla - 15 oktober 2010 14:55

Hur söt är inte denna lilla kanin? Victor gillar att titta på den här videon och dansar glatt när han hör kaninen sjunga..  


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards