Tuffevictor

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Camilla - 8 maj 2011 21:08

Idag tog vi bort ena sidan på Victors säng. Han börjar ju att bli lite stor för att sova i spjälsäng känns det som, så detta var en ganska bra lösning tillsvidare. Victor bökar runt ganska mycket innan han somnar, så har varit ganska skönt att ha honom instängd, får nu se med spänning hur det här fungerar? Men ramlar han ur sängen så är det inte så högt ner till golvet samt att jag lagt en saccosäck bredvid, så det ska nog gå bra.


Ikväll fick jag ligga i saccosäcken bredvid hans säng i ca 45 minuter! Han tyckte såklart att det var kul att hoppa ur sin säng och springa iväg till dörren. Men peppar peppar hände det bara två gånger och han kom nästan genast tillbaka och hoppade upp i sängen igen. Nu sover han gott, men kanske kan förväntas att han kikar in till oss i natt? Ja, spännande att se hur det ska gå?!


En lycklig Victor som fick testa sin "nya" öppna säng!

   

         


Av Camilla - 8 maj 2011 20:45

På fm idag tog vi premiärturen ut till stugan...:) Det ser fortfarande ganska brunt och trist ut där, men snart kommer nog den härliga grönskan som man längtar efter. Men jag undrar hur det kommer att se ut där i sommar? Inom några veckor kommer det påbörjas arbete med att gräva för kommunalt vatten och avlopp på tomten. Fy, kommer att bli som en lerhög på gräsmattan kan jag tänka mig...:( Men förhoppningsvis är de klara tills att vi fått semester och vill spendera dagarna där. Hoppas kan man ju alltid....


Det var varmt och skönt tills vid två-tiden idag, sedan blev det sol-dis och jag tyckte det blev lite småkallt. Men härligt att vara ute ändå! Victor tyckte det var kul iaf, lilla skrotnissen våran!


Njuter i solen med pizzarester sedan gårdagen och en skvallerblaska. Thomas fiskar och lilleman härjar på gräset... Härliga tider!

  

  

      


Av Camilla - 8 maj 2011 18:39

Äntligen var vi alla tillräckligt friska igår för att kunna träffas och fira min födelsedag, sisådär 5 veckor efter min riktiga födelsedag..:) Men bättre sent än aldrig. Var ganska kul att få paket så långt efter jag fyllt år..och vad tror ni jag fick?


Jo, mina efterlängtade burkar!...:) (Bröd och kakor)

Och så den obligatoriska bilden på tårtan, som typ alltid ser ut såhär! Jag googlade för att hitta ny inspration, men den blev lika som den alltid ser ut ändå. Hi hi...men god blir den iaf och det är ju huvudsaken.

  

Efter fikat blev det själklart mycket lek för grabbarna. Oj oj, vilka busiga grabbar vi har säger jag bara! Men de tre kusinerna kommer nog ha mycket skoj tillsammans i framtiden. Undra om det kommer att bli en fjärde grabb i sommar eller om det skall komma en liten tös och slå sig in i grabbligan! Vad tror ni? Jag tror mest på en grabb till iaf.

   

Att dansa till Eric Saade´s popular var kvällens höjdare för grabbarna..:)  

     

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards