Tuffevictor

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Camilla - 26 oktober 2011 10:20

Dagarna går så fort och jag har inte riktigt tid att sätta mig här och bloggen så ofta. Men nu när Victor på dagis och Vilma ligger och sover så tänkte jag uppdatera er lite!


Lägenheten är nu såld och igår träffades vi hos mäklaren och skrev på kontraktet. Känns skönt att den blev såld relativt snabbt då vi redan har köpt ett hus. Skulle inte kännas nå vidare bra att behöva betala för dubbla boenden, men nu blir det bara nån månad. Det känns bara bra då vi vill renovera lite innan vi flyttar in i huset, skönt att slippa bo i den värsta röran! Men vi siktar på att komma till huset i slutet av november eller början av december. Till jul vill jag sitta ner i soffan och se hur brasan sprakar och bara njuta...:) Braskaminen kommer den 21 november och den 24 november kommer sotaren och gör en besiktning. Mysigt!! Det känns som det är mkt som skall fixas just nu, men vi måste försöka ta en sak i taget och det som är prio ett är vardagsrummet. Imorgon blir det till att åka och titta på och beställa tapeter och golv. På tisdag när vi får nycklarna så måste vi sätta igång på direkten! Thomas är ledig nästan hela nästa vecka och vi får jobba på utav sjutton..:) Fattar inte att vi snart ska bo i hus!! Men otroligt skönt ska det bli..:) 


Igår var vi även på vårt första föräldramöte. Farmor var barnvakt åt Victor och Vilma så vi kunde gå båda två. Måste säga att jag kände mig lite stolt över att sitta där som förälder. Det kändes ganska stort att få gå på vårt första föräldramöte, fjantigt kanske, men jag är så glad att vi får uppleva detta! Om några år är man väl less på alla föräldramöten mm, hihi, men just nu kändes det så kul. Victor går på ett toppendagis och de verkar göra så mycket skoj på dagarna. Fröknarna är påhittiga och det känns så kul att de är engagerade och vill göra nya saker med barnen. Känns lite synd att Victor kommer att byta dagis såsmåningom, men det kanske är lika bra där. Det som dock är extra bra, på hans nuvarande dagis, är att de "bara" är 13 barn på 3 fröknar. På andra dagis är de säkert många fler barn per fröken. Men det blir säkert bra då vi får plats på dagiset som ligger jättenära vårt hus. Kan dock tänka mig att han inte får plats där förrän till hösten då det var ganska lång kö dit. 


Världens finaste och mysigaste Victor..

 

Och världens finaste och mysigaste Vilma såklart..

 


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards