Tuffevictor

Alla inlägg under september 2011

Av Camilla - 7 september 2011 13:33

Idag kom Vilmas barnvagnsskylt på posten. Vi hade en till Victor och såklart måste vi ju ha en till Vilma också. Vi beställde den i helgen och den kom idag, bra jobbat!

  

Av Camilla - 7 september 2011 13:10

I förmiddags, efter att jag gått med Victor till dagis i regn och blåst!, så fick Vilma och jag besök av en fd arbetskamrat. Anita och jag jobbade tillsammans på Försäkringskassan för 5-6 år sedan och vi har hållit kontakten trots att hon gått i pension och jag slutat. Anita är så fantastisk snäll! Hon kom med paket till både Vilma och Victor. De fick jättefina kläder och Victor fick även en "bilar"-bok. Jag fick en fin Orkidé. Alldeles för mkt var det, men så är Anita. Jag försökte hitta kläderna på nätet för att visa vad fint Victor och Vilma kommer att matcha, men hittade dem inte. Jag tog därför och knäppte ett kort på dem. Vilma i sin body/klänning och byxor och Victor i sin t-shirt. Tack snälla Anita!

  

Av Camilla - 5 september 2011 16:37

Igår åkte vi på Handelshuset för att kolla på en vinteroverall åt Victor. Vi hittade vilken vi skulle ha men tyvärr var den helt slut i svart. De skulle få in 70 st fler i veckan och vi lade nu undan en overall åt honom, de går ju åt så fort! I helgen hade de sålt 1000 overaller! Helt galet mycket, så 70 försvinner väl inom en timme? Var ju bra att vi fick paxa en. En sådan här blir det:

Såklart blir det en matchande mössa till..:)

     

Som hastigast provade jag en jacka (Didrikson) jag med. De stängde inom 5 minuter så hann inte känna efter så länge. Den jag provade kändes dock lite stor och jag såg som hastigast att av de tre jackor som fanns kvar (i svart såklart) så fanns det en mindre stlk än den jag provat kvar. Hann dock inte prova den. När jag gick därifrån kunde jag inte släppa jackan och tänkte att den är nog slut när vi åker dit för att hämta Victors overall! Tur jag har en supersnäll svärfar som åkte dit när de öppnade idag och köpte den mindre jackan till mig oprovad. Men som tur är satt den perfekt! (Har redan fått den levererad!) När jag tänker efter har jag inte köpt en ny höst/vinterjacka på flera år så var på tiden! Den här blev det..:) Victor och jag kommer matcha varandra snyggt i höst/vinter!..:)

  

Av Camilla - 4 september 2011 12:06

Varför går helgen så fort!? Thomas var ju t om ledig i fredags men ändå svischar den bara förbi. Iof är ju nästan hela söndagen kvar, men känns ändå som om den tar slut när man vaknar på söndagsmorgonen. Eller vad tycker ni?


I fredags var vi iaf ut till stugan och grejade lite. Nu är äntligen "dal-gången" igenfylld och det blev ju jättebra. Lite gräsmatta på detta så blir ju tomten hur stor som helst. Drömmen är att sätta upp en större stuga där och nu finns ju alla förutsättningar för att göra det i framtiden..:)


Igår var vi bara hemma och pysslade lite. Mitt på dagen blev det dock en promenad i solskenet, Vilma i vagnen och Victor på motorcykeln. Han körde och körde och tyckte det var hur kul som helst!..:) Bilder på det kommer sedan, datorn har i stort sett  inget utrymme kvar!! Kollade igår och vet ni hur många bilder vi har liggandes i datorn!? Sjukt mkt!! Gissa!? Jo, det ska jag tala om, nästan 20 000 bilder!! Och de flesta har nog jag knäppt..:) Ha ha. Som tur är har vi laddat över alla på en extern hårddisk ifall datorn skulle krascha.


När Victor och Vilma har sovit klart idag ska vi nog åka på vinteroveralls-jakt. Dax att börja nu. och det blir nog en Didriksson skulle jag tro. Igår fick Victor vinterskor av farmor och farfar, de är så snälla! Tack! Ska visa sedan vad det var för skor och vilken overall det kommer bli i vinter. Trevlig söndag på er!

  

Av Camilla - 1 september 2011 12:17

Jag älskar verkligen kaffe och det är typ den enda varma dryck som jag dricker. Men när jag är förkyld och frusen (och ofta tappar rösten) så "värmer" inte kaffet tillräckligt. Jag hatar egentligen te och mår oftast illa av de flesta, men det här är underbart gott! Ni måste pröva! Tycker jag iaf, men ni gör ju som ni vill!..:) Tipsa gör jag iaf..

 

Nån som testat detta?


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards