Tuffevictor

Alla inlägg under september 2011

Av Camilla - 13 september 2011 12:22

    

Av Camilla - 13 september 2011 11:17

Hittade de här bra filmklippen på Youtube igår (finns såklart fler). Önskar jag hade hittat dem lite tidigare, men bättre sent än aldrig! När barn ska lära sig att prata så har det visat sig att de har lättare att lära sig ord med hjälp av stödtecken. Vi har ju kört ganska mycket med stödtecken med Victor då han har en liten hörselnedsättning. Vi kommer såklart att göra likadant med Vilma när hon blir lite större trots att hon hör bra.


Den här är nog främst för de som inte alls hör, men kul att lära sig, det är inte alls så svårt..

Här kommer det lite ord och stödtecken!

Av Camilla - 13 september 2011 10:55

Igår åkte jag till Stadium och köpte ett regnställ (Everest). Det visade sig vara en bra investering då det spöregnade imorse då det var dax att bege sig till dagis. Det har regnat varenda eviga dag som Victor gått på dagis (Ja,jag vet att det heter förskola) men idag var både Victor och jag torr när vi kom fram. Bra det då! Men visst blir man less på det eviga regnandet!? Ska tydligen regna imorgon också, så får väl användning för det även då..:( 


Den här blev det: Paketpris just nu..endast 499 kronor.

    

Av Camilla - 12 september 2011 12:16

Ja, en sådan här romantisk present kom Thomas hem med igår..:) Haha, ja ja se karlar. Vi behöver ju en ny dator men jag hade lika gärna kunnat ta vad som helst, men nu är det tydligen bara apple som gäller här hemma. Våran gamla dator, den jag skriver på nu, låser sig ständigt, har tappat flera tangenter som Victor pillat sönder, blir glödhet efter ett tag..ja listan kan göras lång. Droppen var när jag en kväll tagit mig tid att skriva ett långt blogginlägg, mitt i sena natten då det blivit lugn och ro här hemma, och datorn låste sig och allt försvann! Jag blev så arg så jag började grina. Hi hi, det fungerade tydligen...;)

     

Av Camilla - 11 september 2011 19:35

Idag är det 10 år sedan WTC-händelsen, 8 år sedan mordet på Anna Lind, men även 8 år sedan Thomas och jag träffades. Det borde ju firas, men med två små knoddar som båda kräver uppmärksamhet här hemma så får det vänta till ett senare tillfälle..:) Jag fick iaf denna fina bukett och en present. Skriver imorgon och berättar vad det var för present, eller present och present...var nog mest Thomas som ville ha en!..;)

 

Tyvärr så har jag inte hunnit skaffa någon present till Thomas. Men kan ju säga grattis här iaf!..:) Älskar dig!   

Av Camilla - 11 september 2011 13:04

Igår tog vi och packade in oss i bilen och åkte till mormor och morfar i Stöde. Victor tyckte det var toppenkul såklart! Det blev mycket lek både inne och ute och även ett bad i det stoora badkaret, ja för Victor iaf som vanligtvis badar i balja. Såå tråkigt att inte ha ett badkar hemma, så han får passa på att bada när han kommer till m&m. Efter badet blev det god mat och sedan tog vi alla en promenad innan det var dax att åka hem igen. Victor somnade gott i sin säng och sov faktiskt till 07.30 imorse! Så skönt! Han är annars som en klocka och vaknar nästan exakt 06.30 oavsett när han somnar..

  

Kollade förresten på gamla kort sedan jag var liten och Vilma är en liten kopia av mig. På vissa bilder såg det ut som det var Vilma! Synd att jag inte kan visa er hur lika vi var, har ingen skanner och blir inge bra att knäppa på ett kort..:) Vilma växer iaf jättemycket och tiden går så fort. Hon blir snart 8 veckor! Hon pratar på för fullt och ler ofta, speciellt på morgonen..:) Så roligt att se hennes utveckling! Nu är det dock bäst jag avslutar här, nån som skriker efter mat...:) Trevlig söndag på er!   

  

Av Camilla - 10 september 2011 21:01

När Victor föddes var hans fötter så små så små.. Vi knäppte då ett kort på hans fot i min hand. Jag har tyckt så mycket om det kortet och såklart så knäppte vi nu ett likadant på Vilma. De står nu på hyllan ovanför våra sängar.   Världens sötaste små tossingar. 

  

Av Camilla - 9 september 2011 19:40

    

      

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards