Tuffevictor

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Camilla - 1 september 2010 20:12

Idag har vi varit med Victor till sjukhuset på undersökning och hjärtultraljud..   EKG-kurvan såg jättebra ut och han hade 100% i syresättning! Toppen! Hjärtultraljudet såg också jättefint ut enligt läkaren och nu  dröjer det ett halvår till nästa gång vi ska dit! Gud så skönt!

 

Vi fick väga och mäta honom också. Jag trodde att han skulle ha passerat 10 kg men icke! Hi hi, 9945 gr. På längden har han stått still på 80 cm sedan 1-års kontrollen, men han ligger över medel där så det gör inte så mkt.   Lillskrutten våran! Han var så duktig och var snäll och lugn under undersökningarna. Stolta föräldrar gick därifrån!

 

Många sladdar blir det på EKG...

  

Victors favoritgossedjur räven fick också en elektrod på sig...

  

Och så nypa i lilla fingret för mätning av syresättningen.

  

Vid ultraljudet fick han ligga och mysa i pappas famn och kolla på Pettson och Findus. Det var roligt ett tag, sedan fick jag underhålla med diverse leksaker. Det gick riktigt bra idag och det gick ganska snabbt som tur var! Har ni tänkt på att man knappt ser ärret efter hjärtoperationen nu, det har läkt så fint.

  

En stolt kille som gick ut från läkarundersökningen och det med all rätt!   

Världens bästa och tuffaste Victor! Vet ni förresten att Victor betyder segraren!  

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards