Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Eländiga sjuka!

Av Camilla - 17 februari 2013 13:38

Victor fick magsjuka i onsdags. Mormor (mamma) hade hämtat Victor och Vilma tidigare från dagis och skulle ha en mysdag tillsammans. Klockan fyra ringer Victor och berättar att han kräkts. Suck! Thomas och jag åker iaf och storhandlar och tur är väl det. Victor kräks och kräks. Hela torsdagen och fortsätter in på fredag fm. Thomas får magsjukan på natten mot fredagen och springer ett i ett. Klockan tre på fredagen börjar Vilma att kräkas och hon kräks och kräks. Behöver jag skriva att jag har fullt upp!? Jag gör inte annat än att tömma spyhinkar! Som tur är har Thomas piggnat på sig lite så han kan ha Victor nere hos sig. Vilma blir panikslagen vid varje kräkning och sjunker ihop som en säck :( Men eftersom hon grinade till före varje kräkning visste jag vad som var på gång. Hon kräktes som tur är sista gången vid tolvtiden men sedan har hon haft diarre'er. Fy fan för denna sjuka! Jag har extrem fobi mot allt som har med magsjuka att göra och ni förstår att jag mått dåligt! Jag har tvättat händerna varje minut och spritat hela mig och allt som finns i hemmet :) tvättmaskin och tolktumlaren har gått varm dygnet runt och nu har jag snart tvättat allt som kan tvättas ;) Igårkväll började jag dock må väldigt illa och gick och la mig direkt efter Mello. Vaknade typ varje halvtimme och tänkte att nu kommer det. Vid halv fyra gick jag upp och då trodde jag att jag skulle få kräkas. Men jag hulkade bara och det kom bara några sura uppstötningar till slut. Tycker jag känner mig bättre men än är det inte över, den kommer nog snart tillbaka till mig. Huhu, vilken jävla sjuka!! Nog med äckelprat nu :) Hoppas ni haft en bättre helg än vad vi haft! :)

 
 
Emilie

Emilie

18 februari 2013 09:41

Usch va hemskt! Jag är väldigt glad att Lukas magsjuka gick över på ett halv dygn. Va hemskt att vara ensam frisk, för man kännet ju verkligen bacillerna krypa på en. Hoppas du kommer undan! Kram

http://lindgatan.bloggplatsen.se

Camilla

18 februari 2013 14:10

Ja fy vilken pärs det varit! Magsjuka är verkligen det värsta jag vet. Vi är hemma från jobb och dagis idag för att få tillbaka krafterna. Victor har knappt ätit något sedan magsjukan bröt ut. Men idag mår han mkt bättre och äter bra :) Vilma också! Tur att Lukas tillfrisknade snabbt! :) Må så gott! Kram

 
Mary

Mary

20 februari 2013 14:57

Hemska sjuka. Vi var hemma samma som er förra veckan men My har fortsatt med diarrér så vi är hemma än. :-( "Tyvärr" har de ju en syskonregel att friska syskon också måste vara hemma. Då det inte är något fel på dem i övrigt så har jag två överpigga/understimulerade barn och för att toppa det hela så håller nog jag på att bli sjuk, inte magsjuk men frossa och ont i kroppen räcker bra det med... Roligt värre..

http://frokenkrumbukta.blogg.se

Camilla

20 februari 2013 18:25

Usch, låter inge vidare! Typiskt att det blev så långdraget för My. Här gick började båda barnen på dagis igår och jag har fått arbeta 2 dagar! Underbart. Halva jobbet är dock sjuka i i fluensan och fler insjuknar varje dag! Vill inte bli sjuk!! Hoppas du klarar dig. Vore kul att ta den där fikadaten vi skulle ha haft i somras när alla är friska! :) kram och krya på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards