Tuffevictor

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Camilla - 21 mars 2012 14:42

Igår när mamma kom på besök, och vi skulle dricka kaffe, kom jag ju på att Thomas köpt hem en ny chokladkaka med saltlakrits. Mamma hade hört många på hennes jobb som tyckte den var så god så hon var ju inte sen att tacka nej till att smaka..;) Jag kan säga att idag är den stora chokladkakan slut och det var inte jag som åt upp den utan det var mamma..;) Hihi, närå! Men hon tyckte den var suuupergod och jag tyckte det var god...ev jättegod, jag måste nog köpa en till för att känna efter...:)Jag tror jag tycker polkan är godare. Hmm...måste nog köpa en sådan också så jag kan jämföra...:) 


Som läget är nu får Marabou Black Saltlakrits 3.75 av 5 möjliga. (tänkte skriva 3,5 men det kändes lite..för den var ju god...och 4 kändes för mycket...så fick bli nåt mittemellan) 

 

Av Camilla - 21 mars 2012 13:57

Denna dag började vi med att åka till hörcentralen med Victor för nya hörseltest. För att han skulle få lugn och ro så satt Vilma och jag utanför denna gång och Thomas var inne med Victor under testet. Han hade varit jätteduktig när han satte dit klossarna och audionomen var så imponerad. Det första hon sa när de kom tillbaka var: "Vilken kille ni har" Och vad många ord han kan för att vara så liten, han sa vad allt hette som han såg på bilderna..tom Zebra. Blir så stolt över vår fina kille. Det som var tråkigt var att han verkar ha vätska bakom trumhinnan då han hörde så mycket sämre på ena örat nu. De mätte trycket och det var väldigt högt där. Men han har ju varit sjuk i nästan 4 veckor och såklart kan ju öronen bli påverkade. Tyvärr hade de ingen möjlighet att ta emot oss på öron direkt för en kontroll utan det blir nästa tisdag. Ev kan det bli aktuellt med penicillin eller i värsta fall instättning av ett rör i örat om det vill sig illa. Vi får hoppas att det ger med sig lite tills han ska till läkaren nästa vecka.

Glömde att knäppa några kort när vi var där, konstigt! Jag som alltid knäpper kort...jaja. 


En stund efter att vi kommit hem så fick Vilma och jag besök av min arbetskamrat Kristina och hennes supersöta Olle. Han föddes dagen efter Vilma så de är verkligen jämngamla. (Vi träffades faktiskt på BB! Eftersom jag fick lite tidigt så lyckades vi pricka in varandra där..:) Vi har såååå länge försökt att få till en träff men vi har varit sjuka om varandra. Så en snorig näsa och lite kladdigt öga på Vilma stoppade inte dagens inplanerade träff! Det var så kul att ses och Vilma och Olle var så glada och gulliga mot varandra. Sötisar!! 

       

Av Camilla - 21 mars 2012 13:43

började Vilma och jag dagen med ett BVC besök. Det var 8-månaderskoll på vikt/längd och hörsel. Allt gick galant och gumman hade växt bra sedan sist. Hon väger nu 9360 gr och är 73 cm lång. Stora tjejen!! Vi tog en promenad tillbaka hem i det vackra vårvädret och Vilma sov gott i vagnen. 


Vid lunchtid kom sedan mamma/mormor och hälsade på och vi hade en mysig dag tillsammans. Mamma hade sytt gardiner åt oss som vi satte upp i allrummet uppe och i badrum samt tvättstuga nere. Det blev jättebra! Tack för det lilla mams..:) Sedan tog vi en promenad så att mamma skulle få se området lite och Vilma fick sova i vagnen igen. Hon sover jättebra ute vilket är skönt! Victor sov ju sådär i vagnen när han var liten. 

 

Det som var mindre bra igår var att Vilma började nysa och bli snorig igen..:( Och mycket riktigt så vaknade hon flera gånger i natt pga sin täppta näsa. Imorse var dessutom ena ögat igenkladdad...suck! ingen feber dock och som tur är så är hon go och glad ändå! 

Lillskruttan, du får inte bli sjuk igen!


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards