Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Så var det dax igen..:(

Av Camilla - 25 april 2011 19:32

Vi har haft några underbara påskdagar med mycket god mat och mysiga sällskap. I lördags var vi till svärföräldrarna och åt påskmat, alldeles för mycket som vanligt. Victor började bli lite kinkig med maten och ville helst inte äta. Han tyckte dock att det var gott med glass...:)

  

På söndagen åkte vi till mina föräldrar och fick påskplock till lunch men grillat till middag. Mums, årets första grillade kött! Vi åkte ganska tidigt för att Victor skulle kunna sova ute i vagnen och vi kunde passa på att sitta ute och njuta i solen. Det var helt otroligt varmt igår! Såg på nyheterna på kvällen att vi haft varmast med nästan 24!! grader! Victor sov dock bara ca 40 minuter. Men han skrotade på ute hela dagen. Han gick bla och drog min lilla skottkärra som jag haft när jag var liten. Sedan tog vi en promenad till lekparken där Victor och mormor hade jätteskoj! Speciellt i rutschkanan, eller hur mamma?..;)


När det sedan var middagstid ville lilleman inte äta. Trodde det berodde på alla hans tänder som håller på att tränga fram. Men eftersom eftermiddagen och kvällen gick så blev han allt hängigare också. Tänkte först att det var för han sovit så lite på dagen, men när vi kom hem och tog febern hade han över 39 grader! Stackarn!! Han ville inte ens dricka sin kvällsvälling då han verkade ha jätteont i munnen. Han dreglade jättemkt och bet på sin hand. Han fick såklart sova hos oss och efter att alvedonen verkat sov han gott. Vid fem-tiden vaknade han och var superhungrig! Han åt en hel flaska välling och somnade om till strax efter sju. Efter mycket om och men fick jag lysa i hans mun med en liten ficklampa och såg då att han hade en massa blåsor i svalget och gommen. När jag tittat under dagen har jag även sett att han har små blåsor på tungan. Inte konstigt att han inte vill äta, det gör ju säkert jätteont...:( Har iaf fått i honom lite kräm, yogurt och glass under dagen, ja vatten också som tur är. Men nu ikväll när han dricker vatten säger han aj aj... Blir väl värre framåt kvällen kan jag tänka mig. Usch, värker i mitt hjärta när han är sjuk och har ont. Jag har slagit på nätet och det låter som höstblåsor? Men kan man få det på våren? Halsfluss av virus? Har ni någon idé om vad det kan vara? Jag tycker jag ser lite prickar på händerna och fötterna som man kan ha vid höstblåsor. Ja ja, får se hur läget är imorgon, är det inte bättre blir det nog ett telefonsamtal till Bvc...

Jag hade planerat semester imorgon och på onsdag så blir till att vara hemma och inne med lilleman. Hoppas han piggnar på sig snart.


Lite bilder ifrån söndagen.. 

  

  

  

  

  

 
 
Ingen bild

mamsen

25 april 2011 21:13

Ja. det är det bästa jag vet o få vara med barnbarnen o leka . Särskilt att få åka rutschkana, hi hi. Har varit där ikväll oxå med Arvid o Alfred. Vilken helg, bättre kan det inte bli..........Hoppas Victor kryar på sig snabbt, så han vara ute o leka. Kramar till er i massor

Camilla

25 april 2011 22:02

Ja, det är bra att du har barnasinnet kvar..:) Och rutschkanan gick ju med en väldig fart!..hihi...
Vad kul att du fick träffa Arvid och Alfred också, nu har du ju fått en dos av alla grabbarna dina i helgen!..;)
Vi får hoppas att Victor snart är kry och vill äta igen.
Kram kram till dig/er med!

 
Emilie

Emilie

25 april 2011 21:25

Känner igen det där. Dom kanske kan byta ut namnet på Höstblåsor till "börja på dagis blåsor" Lukas hade precis lika dant. Dom är läskigt lika våra pojkar :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

Camilla

25 april 2011 22:00

Ja, det är dom verkligen..:) Ja, då kanske det är höstblåsor trots att det är vår. Hemskt är det iaf..stackars de små liven!
Hoppas ni haft en bra påsk!
Kram C

 
Jessica A

Jessica A

26 april 2011 19:22

Mysigt! Visst är det väl smidigt när farmor/mormor kan leka med barnen och man själv "slipper" för en stund...

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Camilla

26 april 2011 19:53

Ja verkligen! Speciellt när man själv börjar bli lite osmidig..;) men nu har du nära! Spännande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards