Tuffevictor

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Camilla - 9 april 2010 10:56

Nu har det regnat och varit grått och trist i 2 dagar. Man börjar verkligen längta efter sommar och   nu. Förra sommaren blev ju som den blev. Eftersom Victor var planerad till 4 september skulle Thomas och jag ha en sen semester så jag skulle slippa gå tillbaka till jobbet innan Victor kom. Men så blev det inte. På Thomas första semesterdag fick jag åka in till förlossningen med kraftiga sammandragningar. Jag själv hade varit sjukskriven sedan 13 juli eftersom man vid en undersökning upptäckt att jag redan börjat öppna mig. Läkaren sa då att jag skulle ta det lugnt och att det inte alls var säkert att barnet skulle komma tidigare bara för det. Den 25 juli tittade dock det lilla gossebarnet ut och hela världen förändrades på en sekund! Vi hade äntligen blivit föräldrar, dock 6 veckor för tidigt, och sommaren liksom glömdes bort! Livet på prematuren, de 3 veckor vi bodde där, var som i en bubbla och tid och rum utanför fanns liksom inte! Allt kretsade kring lilla Victor. Det hade kunnat vara 30 grader varmt i flera veckor utan att jag ens skulle bry mig. Nu var det dock inge vidare väder men ändå. Alla vi pratade med tyckte så synd om oss som måste vara där, men vi kände det aldrig så! För oss hade ju en dröm gått i uppfyllelse och det var inte alls något högt pris att tillbringa några veckor på sjukhus.

 

Den här sommaren kommer bli härlig och jag ser så fram emot den! Tänk alla fina dagar vi kan vara ute i stugan och Victor kan sitta och plaska i en liten bassäng! Jag hoppas solen kommer att vara lite mer generös i år och jag känner riktigt hur varmt och skönt den värmer på kroppen. Förra sommarens varma dagar satt jag mest i skuggan och flåsade, men i år kan jag sitta i solen som jag tycker är såååå skönt!

 

Jag hittade några fina bilder från sommaren ifjol. De är från stugan, den 26 juni, när det var härligt badväder. Jag bara älskar den första bilden, den beskriver verkligen svensk sommar för mig!

 

   

 

När badbollen blåste iväg var det bara till att ta båten och ro efter!

 

   

 

Efter bad en hel dag sitter det bra med den obligatoriska grillningen! Mums!

 

   

 

   

 

Sedan blir det ofta ett parti Yazzy! Sitter här i kvällssolen på altanen på Friggeboden.

 

   

 

Oj vad jag längtar till sommaren nu känner jag!     

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards