Tuffevictor

Alla inlägg under maj 2012

Av Camilla - 31 maj 2012 14:05

Idag har Vilma varit på date med Olle och jag med Kristina. Vi tog den på stan och vi gick först och shoppade lite och sedan blev det en lunch och sedan lite mer shopping. Jag köpte bla kläder till Victor och Vilma (fast det eg är jag som behöver det) och sedan hittade jag såklart en ljuslykta som jag inte kunde motstå. Hmm, undra hur många jag har egentligen? Bäst att inte räkna. Den var iaf inte turkos utan vit med en fin stjärna. Se bild nedan..:) Men varför begränsa turkost till vardagsrummet förresten? Det är nu turkost i "hallen" också..:) 


Sötaste Olle, som för övrigt är en dag yngre än Vilma.

Sötaste Vilma med skitigaste vagnen. Majskrokar är väldigt gott att äta men väldigt bra att kladda också..:(

Åssa finaste ljuslyktan och turkosa hallen..:)   

   

   

Av Camilla - 30 maj 2012 13:47

Flera kvällar i rad har vi haft sött besök i vår lilla trädgård. Imorse, vid 06.00, när jag gick ner och värmde på välling till Vilma såg jag tom två stycken! Så söta..:) Det jag pratar om är igelkottar. Imorse var det både en stor och en lite mindre kotte som skrotade runt på gräsmattan. Jag hade tyvärr ingen kamera till hands, men jag knäppte genom fönstret häromkvällen. Söta små djur det där. Nån som vet vad man kan mata dem med? Ska man överhuvudtaget ge dem mat? 

 

Igelkottar har jag gärna i min trädgård, men sådana här råttor/sorkar? kan jag gärna vara utan! Peppar peppar såg jag bara denna äckliga varelse två dagar i rad för några veckor sedan. Den kröp in under vår altan och jag hade panik och undrade hur vi skulle få bort den!? Men lika fort som den dök upp lika fort försvann den. Peppar peppar.

       

Av Camilla - 29 maj 2012 13:32

Vilken otroligt varm och skön morsdag vi fick i år. Det var som den härligaste sommardagen och vi var ute precis hela dagen. Svärmor som skulle bjuda oss på middag kom hit med maten och tårtan istället så vi kunde sitta ute och njuta av solen. Victor cyklade mest hela dagen och Vilma satt nöjt i sin matstol ute. Så underbart med hus ska ni veta!!


     

Förhoppningsvis har våra utemöbler som vi ska köpa kommit till butiken idag. Men såklart ska det bli regn och rusk till helgen, men förhoppningsvis (igen) kommer vi kunna sitta ute mycket i sommar, då vi inte är i stugan och badar förståss.:) 

Av Camilla - 29 maj 2012 13:15

Även om det känns som höst ute, blåser kallt idag, så är det nu sommar inne. Nu är det murrigt gröna och bruna borta och har blivit vitt och turkost istället. Älskar turkost och den färgen passar ju superbra på sommaren. Jag blev så nöjd! Lite piff återstår, som ex några kuddar, en filt och kanske nån fler turkos ljuslykta...:) Kan aldrig få för många av ljuslyktor, trots att det är sommar..;)

Till hösten tar vi tag i projeket köpa ny tv och tv-möbel. Jag vill ha en kombinerad tv-möbel och nåt hyllsystem, ska klura vidare på det. Tycker väggen är så vit och tråkig och måste fyllas upp. IKEA har ju många bra lösningar, så lär nog hitta något vi blir nöjda med till slut. Det enda Thomas vet är att han vill ha en STOR tv, haha. Jaja, vi får väl se. 


FÖRE och EFTER-bilder såklart. Svårt att se på bilderna, är finare i verkligheten..tycker jag iaf..:)


         

Av Camilla - 27 maj 2012 12:46

Idag har vi en skön vilodag hemma i solen. Jag har blivit uppvaktad på morgonen med fika, blommor och paket. Tack mina älsklingar. Grattis alla mammor på eran dag.   Sänder som vanligt mina tankar till alla där ute som kämpar för att bli mammor, ge inte upp snart kan det vara er tur! 


Nu till rubriken ;) Victor är så lycklig över att han fått leka och busa med sina kusiner både fredag och lördag. I fredags kom Alfred hit på dagen och var här med oss då syrran och Christoffer var på begravning. Efter begravningen hämtade de Arvid som varit på fritids och åt middag med oss. Både Victor och jag var helt slut när de åkte hem för det blev mycket bus kusinerna emellan..:) Tur att lillasyster är lugn, än så länge iaf..:)

             

Igår var det våran tur att åka till kusinerna och bli bjuden på mat. Vi har som en tradition att träffas och äta middag och se på euovision tillsammans, men det blir svårare nu med småbarnen. Vi åkte hem strax före nio och såg eurovision hemma eftersom barnen var så trötta. Och tänk att vi vann! Helt fantastiskt kul!..:) Men innan vi åkte hem hanns det med en massa bus igen såklart. Det är ingen hejd på buskillarna, och lillbusan också såklart..;)

                 


Av Camilla - 23 maj 2012 11:19

Igårmorse var det dags för Vilma att besöka BVC för vägning och mätning. Stora tjejen vägde HELA 10,3 kg och var 77 cm lång. Inte undra på att hon är tung att gå och bära på. Mamma är stark och har stora muskler säger Victor när han ser mina armar. Hihi, inte för att det stämmer, men låter bra iaf. 


Efter BVC tog vi en promenad in till mitt jobb och hälsade på en stund. Sedan gick vi på lunch med arbetskamraten Anna. Vi åt ganska snabbt, säger inte vart..;) och gick och kikade på stan en stund sedan. Hittade ett par byxor och två tröjor till Victor och en sommarhatt åt Vilma. Vilma som var supertrött kunde ju inte sova när vi hade sällskap, men till slut åkte ögonen igen och hon sov gott i vagnen. Hon var verkligen supersnäll hela tiden. Gogumman! Ingen konst att vara ute med henne i vagnen..:)

 

Av Camilla - 23 maj 2012 11:01

Igår vad det sommaravslutning på Victors dagis. Barnen sjöng så fint för oss och sedan hade vi en liten picknick i det sköna vädret. Solen sken och det var varmt och skönt. Victor blev så glad när vi kom och han var därför inte så jätteintresserad av att stå och sjunga utan ville hellre springa omkring och kolla vad vi gjorde. Extra roligt tyckte han nog att det var att farmor och farfar också var där...:) Men när det vankades fika satt han stilla en stund iaf. Huhu, sista sommaravslutningen på detta fina dagis. Till hösten börjar han ju på dagiset som ligger gatan bort från vårat hus. Hoppas hoppas att det blir bra..

               

Av Camilla - 23 maj 2012 10:47

Nu är äntligen alla renoveringar i huset klara! Ja, de vi hade tänkt ta innan sommaren iaf..:) Till hösten tar vi tag i barnens lekrum nere och Vilmas rum uppe, ja kanske lite finslip i köket också, men först ska vi njuta av en förhoppningsvis lång och skön sommar. Vi hade ju tänkt måla huset i vår/sommar också, men vi känner att det får vänta. Rom byggdes inte på en dag. Vi får helt enkelt leva med den fiiiina grönfärgen ett tag till..;)


I söndags var iaf svågern Christoffer här och gjorde klart det sista. Tak- och golvlister och dörrfoder nere kom på plats. Så skönt att det blev gjort, för det gör mer än man tror när de är på plats. (bilder kommer senare) Moster och kusinerna kom senare på dagen och åt middag med oss. Behöver jag säga att det blev en hel del bus också!? Moster hade med sig en rolig leksak åt Vilma som hon kan lära sig gå med, men den tog Victor direkt beslag på så klart. Nu när det gått några dagar så har han gett tillbaka den till Vilma, den var nog inte så kul ändå..:)

 

   

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards