Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Irriterad!

Av Camilla - 22 februari 2012 12:34

Victor har varit brakförkyld ända sedan i stort sett förra söndagen. Det började med falsk krupphosta som övergick till en förkylning med världens hosta, rossel och snorighet. Hostan är fortfarande kvar och den lär han få dras med länge. Han hade några dagar med hög feber, ca 39 grader i mitten av förra veckan men sedan feberfri. Har har även kräkts vid 4-5 tillfällen, oftast just efter att han ätit. Så det lilla som han fått i sig har kommit upp igen. Jag tror att han kräkts maa allt slem och snor som rinner ner i halsen, men fortsätter han så måste vi kanske kolla upp det. Vilma har även hon blivit smittad (och jag) och haft feber ett par dagar. Idag är hon feberfri men har världens rivhosta och det rosslar lite när hon andas. Såklart sover hon oroligt på nätterna (även jag då). Stackars små liven som ska bli så förkylda. Ja lite synd om mig också som varit inne så länge med två sjuklingar samt mig själv då..;) Har varit jobbigt vill jag lova och det var längesedan jag var så förkyld och hade en sådan eländig hosta. Victor är trots allt ganska pigg men igår fick han vara hemma (klättrandes på väggarna) ifrån dagis. Thomas ringde till dagiset igår och kollade läget och sa att Victor ev skulle testa att gå idag. Han har ju varit feberfri många dagar men är nog ganska tagen av att inte ha ätit så mkt och när han ätit bra har det kommit upp igen. Det gick iaf bra att han fick komma idag. När Thomas lämande V imorse fick han dock veta att det börjat härja magsjuka på dagisen! Men hallå!! Hade de inte kunnat säga det igår när T ringde? Att det kanske är bättre om V är hemma, när jag ändå är hemma, så han inte får magsjuka också då han redan varit sjuk så länge! Jag tycker att det var dåligt iaf, nåt hade hon ju kunnat säga. Nu håller jag verkligen tummarna på att han slipper magsjukan och bli ännu tanigare än vad han redan är! Tycker ni jag är fjantig? Ja, det kanske jag är..men jag tänker på min lilla skrutt och vill att han ska få må bra och inte bli sjuk och hängig igen...:( Jag vill att han ska få behålla det lilla han lyckas äta varje dag.. 


Älskade unge! Som ni ser är det svårt att göra saker utan att Victor ska hjälpa till. Efter bakningen vill han mäta allt med decilitermåttet. Duktig blir han! Han kan snart baka, laga mat och tvätta själv..:) 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards