Tuffevictor

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Camilla - 14 juni 2013 22:12

Idag var vi till logopeden igen med Victor. Dels för att få svar på förra omgångens uttalstest och dels för att göra ett test i läsförstående. (Som vi inte kunde göra sist då victor inte riktigt ville vara med längre) Idag gick det bra/bättre och logopedens bedömning var att Victors språk- och talutveckling samt ordförråd var helt normal utifrån barn i hans ålder. De bokstäver han ibland har svårt att uttala är svåra för många barn och ingenting som behöver ha med hans hörselnedsättning att göra. Vi fick många bra tips på övningar och vi fick även en massa bilder som vi kan träna hemma med. Victor är intresserad och kämpar på med att vilja uttala orden rätt. Ibland känner jag mig så jobbig när jag påpekar fel och säger ordet om och om igen för att han ska få till det rätt. Men det är viktigt att rätta när man hör att ordet uttalas fel. Hursomhelst var det skönt att hon inte hittade något avvikande i hans tal och nu behöver vi inte åka dit förrän efter jul, bara för en liten uppföljning. Skönt! Mammas älskade kille! <3

Av Camilla - 14 juni 2013 21:30

Nu börjar det sakta likna något på den tråkiga och trista uteplatsen på baksidan. Vi har hunnit ta några sköna bad och vi är supernöjda! Det enda som är jobbigt är att Victor får typ de värsta utbrotten någonsin närvi säger att vi badat klart. Men förhoppningsvis är det nyhetens behag och snart kanske de klingar av. Hoppas på det!

Nu är vi även försäkrade mot regnet också, men blir det mkt sol flyttar vi nog undan tältet. Solen når uteplatsen mitt på dagen, men sedan blir det skugga framåt kvällen, men skönt ändå! :)

Mer kommer såklart att göras, men nu ser det ut såhär.

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards