Tuffevictor

Alla inlägg under mars 2013

Av Camilla - 9 mars 2013 20:30

Men! Grattis lilla blogg! Såg just nu att du fyller 3 år idag! Det har hänt mycket under dessa 3 år och jag skulle faktiskt vilja dra ut dig i bokform. Funderar på det, vore superkul! :) kosta vad det kosta vill. Grattis till dig iaf! :)

Av Camilla - 9 mars 2013 19:51

Thomas har nog en hemlig dröm om att bli mästerkock. Han gillar att laga mat och duktig är han! Idag fixade han fyra supergoda plankor! Mums säger jag bara. Tack älskling!

Av Camilla - 8 mars 2013 13:09

Det är roligt nästan jämt. Vilmas brakförkylning vill inte ge med sig och hon snorar och hostar lika mycket som för en vecka sedan. Det är ju såklart jättejobbigt för stumpan att vara så förkyld och i em ska hon återigen få åka till BVC för ett halsprov. Skulle inte förvåna mig om det behövs en ny omgång penicillin..:( Vore ingen höjdare men vad ska man göra när det aldrig går över? Men penicillin är ju aldrig bra på små barn så hoppas egentligen att det inte ska vara några bakterier i hennes hals utan ett virus som bara är lite envist. 

Sedan har vi ju lilleman som inte varit riktigt pigg efter sin magsjuka för flera veckor sedan. Han har klagat på ond mage lite till och från senaste veckan och senaste dagarna att han haft ont i stjärten. Detta har gjort att han hållit sig och inte velat bajsa. (Han har inte bajsat särskilt mkt alls efter magsjukan om jag tänker efter).  Så i torsdags sa magen och kroppen ifrån och ut kom flera veckors föda känns det som. De ringde från dagis vid lunch och Thomas, som redan var hemma med Vilma, fick gå och hämta en moloken och lite ledsen Victor. Tur att farfar är pensionär och snabbt kunde komma hit och vara med Vilma då. Sammanlagt bajsade Victor kanske 10-12 gånger under dagen och så kom en stor propp. Ni kan tänka er att han var öm i baken sedan. Stackars liten skrek och var helt hysterisk varje gång det var dags. Nu får han äta allt vi kommer på som gör magen lösare, han är ju så hård annars. Som tur är älska han iaf fil och messmör, men plommon får tvingas och luras i honom. Idag har han som tur är bajsat och det gick bra. Var så rädd att han inte skulle våga och hålla sig igen. Har hört att det är svårt att ta sig ur en förstoppning, att det blir en ond cirkel. Hoppas hoppas att det inte går så långt igen. Nån som har något tips på hur man undviker förstoppning igen och vad som är bra att äta får ni gärna upplysa mig om dessa! 


Nog med sjukdomar och bajsprat..:) 


Morgonmys tidigare idag. Våra älskade ungar! Skär i hjärtat på mig när ni är sjuka. 

 

Av Camilla - 4 mars 2013 12:59

Efter två veckors arbete var det så dags för vab igen. Vilmas hosta och snorighet vill inte ge med sig. Hon har varit pigg trots allt men igår var hon lite kinkig mestadels hela dagen. På kvällen tog jag febern på henne och den visade 38.1 Inte så mkt feber, men ändå. Sedan satte hon igång med hostandet och hon har hostat och hostat hela natten lillstackarn. Idag har hon ingen speciell feber och inte så mkt hosta, men därimot rinner snoret som en öppen vattenkran. Får ta tempen en gång till i em och se om det bara var nåt tillfälligt igårkväll. Stackars fia-lotta, nu får förkylningen ge sig!


Kan ju passa på att skriva lite om Vilma nu när jag har tid. Hon ligger och snusar gott nu uppe i sin säng på sitt rum. Någon vecka efter att vi flyttat tillbaka Vilma till vårt sovrum igen så gjorde vi ett nytt försök i hennes egna rum. Då gick det hur bra som helst och det gör det fortfarande, peppar peppar. Hon springer oftast till sängen på kvällen och vill hoppa i. Hon lägger sig med alla sina gossedjur och kramar dem. Sedan får hon oftast lite välling och efter det säger hon tutte och då får hon den. Jag säger godnatt och går ut. Då säger Vilma Nää och då ska jag säga jooo. Hihi, sedan står jag utanför dörren ett tag och hon säger näähä i olika tonlägen och jag öppnar dörren och säger johoo i samma tonläge som henne. Då skrattar hon oftast och sedan är det bra. Sedan somnar hon oftast själv efter en stunds pratande. 


Vilma är en bestämd liten dam men oftast väldigt glad och snäll. Men är det något som hon inte får göra eller om Victor tar något som hon har, då skriker hon och hyttar med sin lilla arm. Hihi. Hon pratar inte så mkt ännu. Hon är mer en betraktare och man märker hur hon suger åt sig allt man säger. Hon förstår precis allt och hon gör det man säger till henne. Ibland komme det något ord, som i natt när hon hostade så hemskt och jag var in och gav henne vatten. Då slutade hon dricka och sa välling. Hon sa det helt rätt också. Sedan säger hon ju såklart mamma, pappa, nalle, lampa, tutte, Kitty (Hello kitty :)) mommo, glasch (glass) mm. Jag tror dock att det kommer att lossna snart och då kommer nog massor med ord. Victor var mkt tidigare med att säga fler ord, trots sin hörselnedsättning, men det är ju så olika från barn till barn. 


Tidigare åt Vilma jättebra och hon åt då allt. Nu är hon sämre i maten och äter nästan ingenting ibland. Säkra kort är blodpudding och varmkorv. Sedan älskar hon ost och kall korv..:) Och glass och kakor såklart!.. 


Hon älskar kläder, skor och att dra på sig mössor och vantar. Här har vi en tjej som kommer att gilla att klä ut sig till prinsessa mm. Lillskruttan!..:) 


Hon ser upp till sin storebror och älskar när hon får hans uppmärksamhet. Hon skrattar så gott när han larvar sig med henne. De kommer garanterat bli bästa vänner! På gott och ont härmar hon allt han gör..;) Skriker han så skriker hon. Hoppar han i soffan så gör hon det, ja ni förstår..


Nä, nu ska jag ta en kopp kaffe och njuta en stund till framför tv:n innan lillbusan vaknar.


             

Av Camilla - 3 mars 2013 20:07

När Victor såg på Vasaloppet imorse ville han direkt ut och åka skidor. Såklart hade skidspåren vid skolan snöat igen så det blev till att åka lite fram och tillbaka på gatans vändplan. Men intresset svalnade då ganska snabbt och det var roligare att leka snöbollskrig med grannarna...:) Skönt att vara ute iallafall!

Av Camilla - 2 mars 2013 18:51

Nu har det blivit en snöhög att klättra på utanför på gatan igen! En lycklig Victor klättrade och hade snöbollskrig idag. Han är så go och glad vår fina Victor!

Imorse när vi satt och myste framför barn-tv så sa Victor plötsligt: Jag vill gå på dagis. Va? Vill du, varför då? svarade jag. Jag älskar "Stor-Emma" (Victors ena fröken) Sötaste! :)


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards