Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Vab

Av Camilla - 29 januari 2013 12:24

Suck. Nu börjas det med vabbandet. Skruttan fick iaf gå en hel vecka innan det var dags att vara hemma från dagis och jag med vab. Under helgen blev Vilma dunderförkyld med tjockt snor och rivhosta. Hon har inte haft feber men varit hängig och lite gnällig, vilket man kan förstå. Victor är lite snorig men inte alls som Vilma. Jag fick också superont i halsen natten mot fredagen och jag tror banne mig det var halsfluss jag fick. Eftersom jag har antibiotika hemma, för min Rosacea, så chansade jag och började äta en kur i lördags och på söndagen började det halsonda ge med sig. (Ja jag vet att man inte ska självmedicinera utan läkarkontakt, men jag hade inget val! Gjorde så ont att jag varken kunde sova, prata eller äta, så jag chansade. Har även haft halsfluss X antal gånger så känner igen hur halsen känns) 


Igår fick både Victor och Vilma vara hemma från dagis och jag vabbade på fm. Jag hade inbokade saker på em och behövde åka in på jobbet och som tur var kunde farfar rycka in och ha barnen på em. Idag går Victor på dagis men Vilma är hemma och likaså jag. Natten har varit hemsk och Vilma har vaknat många gånger och snorat, hostat och grinat. Jag sade till Thomas igårkväll att Vilma säkert kommer kräkas inatt, och mycket riktigt. Vid 02.00 vaknade hon och hostade tills hon kräktes. Upp och byta pyjamas och sängkläder. Som tur var kom det inte så mkt och det mesta kom på kuddarna. Stackars liten gumma. Som tur var somnade hon om efter inte allt för lång stund. Jag låg dock vaken länge och har sovit dåligt större delen av natten. Ja, stackars mig va?..;) 


Sötaste syskonen och älskade barn.           



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards