Tuffevictor

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Camilla - 21 augusti 2012 18:07

Victor brukar ofta titta på Alfons Åberg på Ipaden och tycker att han är så bra. Häromdagen då jag satt och tittade i Åhlens reklamkatalog, som kommit med posten, ville Victor också titta. I den katalogen var det en helsida med Alfonsgrejer. Åh, den vill jag ha sa Victor och pekade först på sängkläderna. Och en pyjamas vill jag ha! Eftersom han nyss fyllt år så hade han en massa presentpengar i ett kuvert och det passade ju perfekt! Klart han skulle få sina Alfonsgrejer..:) Igår morse åkte vi till Åhlens och inhandlade sängkläder, pyjamas och en Alfonsbok. Det är så himla kul nu när Victor själv kan säga till om vad han vill ha. Jag ville dock att han skulle ha en röd pyjamas, men han skulle absolut ha en blå..så OK då..:) Vi tvättade dem på direkten och tumlade så det var en nöjd kille som gick till sängs igår!    

 

Måste även skriva om att Victors inskolning förra veckan gick så himla bra så han fick vara ledig på fredagen så vi kunde åka ut till stugan och bada i det fina helgvädret. Idag när jag lämnade honom var han lite reserverad då vi kom in eftersom det nu kommit många fler barn. Men efter nån minut gick det hur bra som helst att lämna honom. Och som vanligt hade det gått bra under dagen. Duktiga duktiga kille!

 

Måste också berätta om när vi var på Selånger Marknad i söndags med mormor och morfar. Victor har pratat om att åka karusell sedan han åkte med moster på Furuvik. Vi gick ner på marknaden mest för att han skulle få åka. Men såklart så ville han inte åka när vi kom dit och gick runt på tivolit. Jag pekade på många lämpliga karuseller men han ville inte åka! Han satt bara i sin shoppingvagn och stirrade och såg helt förskräckt ut...:) När vi kommit ut från tivolidelen och gått en bit ropade han på mormor. Mormor! Mormor! (hon gick en bit bakom hans vagn) Jag vill åka karusell! - Vad vill du åka då? Bilarna. -men då får du åka själv, ingen får plats bredvid dig. Ja, jag vill det!..:) Så det var bara att vända och gå tillbaka. Och han satt så koncentrerad i bilen och körde. Rattade rätt i varje sväng och trodde nog att han skulle köra av vägen ifall han inte svängde rätt. Haha, sötis..:)

   

 

 

Av Camilla - 21 augusti 2012 12:46

Nu när Victor är några timmar på dagis och vädret inte är så bra så passar vi på att fixa och dona lite hemma. Är ju två veckor kvar tills jag börjar jobba så både Thomas och jag är ju fortfarande hemma. Skönt att få bort lite saker som vi länge tänkt göra. Här är ett litet axplock av vad vi hittills har pysslat med. 


Allrum uppe: 


FÖRE:

     

     


EFTER:

 

Lekrummet nere:


FÖRE

  

EFTER: (Ska upp hyllor ovanför också samt hyllplan på vägghyllorna, som för övrigt är våra gamla "vardagsrumshyllor")

  

Vardagsrummet:


Här har vi inte hittat vad vi vill ha ännu, men nåt liknande som är på bilden nedanför, från IKEA tror jag det blir. 

 

Sähär ser det ut just nu...och som ni ser på bilden efter denna så har Thomas redan fixat det viktigaste! Jorå, Tv:n är redan inhandlad..haha. Ja ja, karlar och sina prylar. Han ville dock ha en större, och därmed många tusenlappar dyrare, men jag tyckte denna räckte gott och väl!..;) Finns mkt annat roligt vi kan göra/köpa för de pengarna.

       

Just nu, medans jag sitter här och bloggar, så sliter Thomas och svärfar i regnet med att plocka ut allt bråte som vi samlat i garaget under all renovering. Sedan blir det en tur till tippen med allt, skönt! Kanske kanske kan vi ställa in bilen i garaget i vinter!..;)  



Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards