Tuffevictor

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Camilla - 15 augusti 2012 12:42

Nu på morgonen har Victor varit till BVC på 3-års kontroll och utvecklingsbedömning med språk och tal. Till en början gick det lite trögt att svara på frågorna och det är väl inte så konstigt. Men efter att vi suttit och pratat en stund så släppte det och han var samarbetsvillig..;) Han svarade då direkt på frågorna och lyfte rätt kort/bild utifrån frågan. Hans motorik var också bra, bedömt efter  att ha sparkat på en boll och hoppat jämfota..:) Han väger nu 15,4 kg och är 100,5 cm lång. Han låg mitt på viktkurvan och en över på längdkurvan. Sköterskan tyckte vi hade en sån duktig kille och det tycker vi med! Talet la hon väl inte så mycket vikt till eftersom vi redan har kontakt med en talpedagog. De flesta ord och bokstäver kan han uttala, men F och S blir gärna någon annan bokstav. Ex kaffe blir kappe och glass blir glatt. Men det är ganska vanligt att barn gör så. R är också en svår bokstav men den kan Victor oftast uttala rätt. Vi ska väl träffa Laila snart (talpedagogen) så får vi se vad hon säger om Victor behöver lite hjälp med uttalen eller om hon tror att det kommer rätta till sig självt eftersom. 


Direkt efter BVC åkte vi och lämnade honom på dagis och personalen tyckte det gått så bra igår att vi inte behövde stanna. Victor gav oss direkt en varsin kram och sa Hej då! Haha, han ville nog inte att vi skulle vara där, nog roligare utan oss. Vi ska hämta honom efter mellis vid halvtre. Hoppas att han kunnat sova en stund på dagen, igår hade han iaf legat still och vilat  i 45 minuter trots att de andra två grabbarna, som också skolas in denna vecka, inte alls ville vara stilla och tysta. Victr är ju van att sova i vagn sedan Granlohög, men på Robäcken sover alla inne på madrasser. Det är nog en vanesak får jag hoppas, men förhoppningsvis kommer han inte behöva sova på dagen så länge till. Det märks dock att han är jättetrött nu och jag tror att han kommer att somna idag.


Världens bästa och goaste Victor!

 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards