Tuffevictor

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Camilla - 15 mars 2012 15:02

Efter att vi fått lära oss ganska många stödtecken, för att hjälpa Victor på traven med hans språkutveckling, beundrar jag alla som kan teckenspråk. Det är så många tecken att komma ihåg och många liknar varandra! Det är så fashinerande att se en person som talar med händerna. Har ni förresten sett att alla låtarna på Melodifestivalen teckentolkades? NI måste bara titta på detta klipp, vilken inlevelse och vilken känsla denna man förmedlar. Helt underbart!..:)

Av Camilla - 15 mars 2012 11:24

Det börjar nu närma sig Vilmas 8 månaders-dag. Jag fattar inte hur tiden kan gå så fort? Vilma är iaf världens goaste och gladaste lilla gumma och hon förgyller vår vardag varje dag! Tillsammans med Victor då såklart..:) Hon är nyfiken på precis allt och allt ska in i munnen också! Det gäller verkligen att hålla koll hela tiden för rätt som det är så sitter hon och tuggar på nån leksaksbil eller annan farlig leksak som Victor gett henne. Jag kommer inte ihåg att Victor stoppade allt i munnen, han var nog ganska lugn på den fronten. 


Vilma som tidigt började sova hela nätterna utan att vakna har nu istället blivit ett nattmonster..;) Hon vaknar nu oftast två gånger och vill ha mat, vid tolvtiden och vid fyra-femtiden och därimellan när hon tappat nappen. Jag hoppas att det är för att hon inte fått i sig tillräckligt på dagen nu när hon varit så förkyld, för börjar bli lite trött på att få sömnen så "upphackad" varje natt. Men så är det väl att ha barn och måste erkänna att vi varit bortskämda på att hon sovit så bra, så jag ska väl inte klaga..


Och när man möts av en sån här söt gumma och sådana här goa leenden så är tröttheten som bortblåst, på ett tag iaf!

         

Av Camilla - 15 mars 2012 11:13

Den här chokladkakan köpte Thomas hem till mig för att jag skulle få något uppmuntrande när jag blev sjuk i influensan. Men tänk att jag var "för" sjuk för att ens vilja smaka på den!. Den stod i skåpet i över en vecka utan att jag hade den minsta lust att smaka. Thomas öppnande den och tog en bit då och då och sa att den var väldigt god! Jag tog till sist en bit, men eftersom jag inte hade en tillstymmelse av smak så blev det bara äckligt att tugga på en mjuk choklad med nåt knaster i..:) Hur som helst så åt både Thomas och Victor av chokladkakan (Victor tyckte den var god han också) så när jag var tillräckligt pigg på att smaka den, ja då var den slut. Det blir till att inhandla en ny om jag ska kunna ge den en rättvis chans. Har någon av er läsare smakat den?

 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards