Tuffevictor

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Camilla - 22 februari 2012 13:21

Jaha, nu har vi dragit igång ett nytt renoveringsprojekt här hemma. Nu är det hallen som ska få sig ytterligare ett lyft med nytt klinkergolv och golvvärme. Hallen är så liten och trång och det har legat en liten bit klinkers innanför dörren fram till halva toalettdörren. Det känns som det är alldeles för liten yta att kliva in på så nu gör vi den delen större och ända fram till trappen istället. Mörkgrått klinkers ska snart förhoppningsvis ligga där. Det här är det sista projektet på ett tag...som vi sagt iaf. Men snart är det ju vår och huset ska målas om..:) Så projekten avlöser varandra...:)

     

Av Camilla - 22 februari 2012 13:15

Men nu är det dax för en Camilla Testar snart! Har ni sett vilken spännande chokladkaka som kommit. Hur har jag kunnat missa den!? Nästa gång det blir en tur till affären kommer en sådan här slinka ner i vagnen! Någon som testat den!? Jag älskar ju lakrits och jag älskar ju choklad, spännande att se hur det smakar ihop. Marabou Polka tyckte jag ju iaf om! Återkommer när jag köpt en..:) Mmmmmm

Black - Saltlakrits

Missa inte Marabou Black - en spännande kombination av klassisk Marabou Mjölkchoklad och knapriga bitar av saltlakrits. Finns bara i begränsad upplaga från och med februari 2012! 

Av Camilla - 22 februari 2012 12:34

Victor har varit brakförkyld ända sedan i stort sett förra söndagen. Det började med falsk krupphosta som övergick till en förkylning med världens hosta, rossel och snorighet. Hostan är fortfarande kvar och den lär han få dras med länge. Han hade några dagar med hög feber, ca 39 grader i mitten av förra veckan men sedan feberfri. Har har även kräkts vid 4-5 tillfällen, oftast just efter att han ätit. Så det lilla som han fått i sig har kommit upp igen. Jag tror att han kräkts maa allt slem och snor som rinner ner i halsen, men fortsätter han så måste vi kanske kolla upp det. Vilma har även hon blivit smittad (och jag) och haft feber ett par dagar. Idag är hon feberfri men har världens rivhosta och det rosslar lite när hon andas. Såklart sover hon oroligt på nätterna (även jag då). Stackars små liven som ska bli så förkylda. Ja lite synd om mig också som varit inne så länge med två sjuklingar samt mig själv då..;) Har varit jobbigt vill jag lova och det var längesedan jag var så förkyld och hade en sådan eländig hosta. Victor är trots allt ganska pigg men igår fick han vara hemma (klättrandes på väggarna) ifrån dagis. Thomas ringde till dagiset igår och kollade läget och sa att Victor ev skulle testa att gå idag. Han har ju varit feberfri många dagar men är nog ganska tagen av att inte ha ätit så mkt och när han ätit bra har det kommit upp igen. Det gick iaf bra att han fick komma idag. När Thomas lämande V imorse fick han dock veta att det börjat härja magsjuka på dagisen! Men hallå!! Hade de inte kunnat säga det igår när T ringde? Att det kanske är bättre om V är hemma, när jag ändå är hemma, så han inte får magsjuka också då han redan varit sjuk så länge! Jag tycker att det var dåligt iaf, nåt hade hon ju kunnat säga. Nu håller jag verkligen tummarna på att han slipper magsjukan och bli ännu tanigare än vad han redan är! Tycker ni jag är fjantig? Ja, det kanske jag är..men jag tänker på min lilla skrutt och vill att han ska få må bra och inte bli sjuk och hängig igen...:( Jag vill att han ska få behålla det lilla han lyckas äta varje dag.. 


Älskade unge! Som ni ser är det svårt att göra saker utan att Victor ska hjälpa till. Efter bakningen vill han mäta allt med decilitermåttet. Duktig blir han! Han kan snart baka, laga mat och tvätta själv..:) 

   

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards