Tuffevictor

Alla inlägg den 15 februari 2012

JA!

Av Camilla - 15 februari 2012 11:24

Helt otroligt! Båda barnen sover samtidigt! Victor är hemma ifrån förskolan med en eländig hosta (igår nästan som krupp) och idag även med hög feber. Stackars liten..:( Vilma har klarat sig än så länge, är bara lite snorig, ingen hosta eller feber och jag hoppas det fortsätter så. Hon har börjat sova så liiiite på dagarna och jag var helt slut igår. Det är heller inte så lätt att få henne att sova när Victor är hemma. Han vill gärna stå bredvid när jag ger henne vällingen och gärna bli lite mera högljudd. Först så sätter han fingret mot munnen...schhhh Vilma ska sova säger han... mm säger jag och nickar (och tänker att nu har han nog fattat..:)). Sekunden efter så brister han oftast ut i ett ljungelvrål och Vilma blir rädd och klarvaken! Att förklara för honom att om han är tyst och Vilma somnar så kan jag leka med honom på rummet sedan, det verkar inte gå in trots att jag säger det gång på gång! Ibland håller jag på att bli tokig då Vilma är supertrött men hela tiden blir störd. När hon sedan blir övertrött kan hon absolut inte sova och blir gnällig och kinkig istället. Då är det snart Victors tur att sova men han kan inte somna om inte jag ligger där med honom. Men lämnar jag Vilma då så blir ju hon missnöjd och skriker. Inte lätt att vara mamma ibland..;) Idag var Vilma så trött så hon somnade ganska smidigt. Victor var ju heller inte superpigg och orkade inte retas med mamma..:) Läste en kort saga och sedan somnade Victor på direkten. Igår lyckades jag få Vilma att somna strax innan jag skulle få Victor att sova. Skönt tänkte jag. Låg och läste lite för Victor och efter att han somnat (efter ca 20 min) gick jag glatt ut ur hans rum med tanken om att få lite egentid med kaffe och lite annat pyssel. Men tji fick jag. I samma ögonblick som jag tänkt klart tanken och stängt Victors dörr så var Vilma vaken igen. Inte gick det att få henne att somna om heller... Hoppas att de nu sover ett tag så jag hinner med det jag vill göra. Bäst att sätta fart och inte sitta här då...;) Ja, jag ska! Ska iaf försöka hinna göra en köttfärssås och baka muffins eller en sockerkaka. Thomas fyller år idag och vi får besök i kväll. Skönt att ha middagen klar så det går fort att äta när han kommer hem. Ha en bra dag alla! 


Ps; klart gubben kom hem med en blomsterkvast igår..och bakelse...:) Blev trots allt lite firande ändå..:) Tack älskling..:)


       

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards