Tuffevictor

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Camilla - 14 februari 2012 14:06

Jaha, idag är det Alla   Dag. Här hemma firar vi den inte speciellt mycket. Vi har inte köpt några presenter till varandra och inga till barnen heller. Men har jag tur kanske gubben kommer hem med en blomsterkvast efter jobbet..  Jag tycker dock det är roligare att få något spontant en helt vanlig dag, eller hur!? Läste i tidningen att de chockhöjer rosor mm inför denna dag, så egentligen borde alla bojkotta den. Eller vad säger ni? Firar ni den och isf hur?  


En puss eller kram kan man ju iaf kosta på att ge någon som man tycker om!..:) 

 

Jag ger alla läsare en stor KRAM och hoppas ni får en fin dag oavsett om ni firar eller inte firar den! 

Av Camilla - 14 februari 2012 13:09

Igår var vi med Victor till hörcentralen för nya hörselkontroller. Det är ju så svårt att göra kontroller på hörseln när de är så "små", så jag trodde inte det skulle gå. Tidigare räckte det med en observation av hans reaktion på ljud, men nu är han för stor för det. Nu behövs det en aktivitet för att "se" när han hör. Victor skulle sitta tyst och lyssna och när han hörde ett ljud skulle han sätta i en kloss i ett hål. Jag trodde aldrig det skulle gå, men efter att ha fått det visat för sig två gånger gick det hur bra som helst! Audionomen tyckte han var jätteduktig för sin ålder. Duktiga duktiga Victor! Vilma var duktig att vänta och vara tyst hon med...duktiga barn jag/vi har. Var så stolt i mammahjärtat efteråt.


Vet dock egentligen inte vilket resultatet blev av hörselkontrollen. De är väldigt försiktiga med att säga hur det går? Vi får alltid höra att kurvan ser ut som den gjorde vid första testerna när han var nyfödd, men att den ser bättre ut. Hur pass mkt bättre vet jag inte, men jag hör ju och ser ju att det inte kan vara en grav hörselnedsättning som de först sade att han hade. Han pratar på bra nu och han behöver bara höra ett ord en gång ibland för att säga exakt rätt. Ja ja, vi får väl vänta och se...


Här kommer en liten filmsnutt så får ni se hur duktig han var!


 


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards