Tuffevictor

Alla inlägg under januari 2012

Av Camilla - 18 januari 2012 14:05

Alltså, jag säger då det. Hur mkt jag än plockar och plockar hittar jag fortfarande kartonger med köksgrejer. Köket är för länge sedan fullt och nu hittade jag en flyttkartong med en popcorn-maskin, smörgåsjärn, grill (en sån där med lock ni vet), en tårtkupa (eller vad de kallas för) en  juicepress, skärbrädor och mycket mycket mer. HUR är det möjligt att ha så mkt köksgrejer som vi har!? Ett framtida projekt blir helt klart en köksö med mer förvaring och sittplatser. Bort med köksbordet säger jag bara! Någon fler som har samma problem som jag?

   



Av Camilla - 15 januari 2012 13:22

Jag har fått en utmärkelse/award från fina bloggen SVEA. Tack Sandra för att du läser min blogg och för att du ger mig en award! Blev såklart superglad!!

 
 

 
Det här följebrevet kom med awarden:

* * *
Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste” och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man fått utmärkelsen ska man göra följande:
  • Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka!
  • Skriva ner de fem bloggar som du vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
  • Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare…
* * *
Jag har just nu inte tid att läsa så många bloggar, inte tid att blogga så mycket heller för den delen, men de bloggar jag vill uppmärksamma är dessa!
 

På delad första plats vill jag ge dessa två fina bloggar och tjejer utmärkelser. Jessica med sin blogg Livet hos familjen vanlig och Emelie med sin blogg Lindgatan. De har dels fina bloggar där de skriver om sina familjeliv i Småland, men det är tack vare dem som jag ibland har kämpat vidare med mitt bloggande trots att jag inte haft lust. Både dessa tjejer har ständigt kommententerat mina inlägg, sedan ca 1 år tillbaka och nu blivit som mina vänner trots att jag aldrig träffat dem. NI är toppen tjejer!! 
 
Den tredje som får en award är min fina barndomskamrats Lindas blogg Livet i Byn. Det är så roligt att följa hennes blogg där hon skriver om sitt liv i Tärnsjö där hon bor med sin sambo och deras två fina pojkar. Eftersom vi inte ses eller hörs så ofta, nästan aldrig..;) så är det ett perfekt sätt att få följa hennes vardag där såklart pojkarna står i centrum..:) 
 
Den fjärde som jag vill ge min award till är Mary med sin blogg Fröken Krumbukta och lilla My. Där kan jag följa hennes fina flickor och vad de har för sig på dagarna. Vi lärde känna varandra, eller träffades iaf första gången på avd 45 när Tyra och Victor föddes. Sedan träffades vi igen på BB när My och Vilma föddes. Snacka om tajming..:) 
 
Sist men inte minst ska ju såklart Sandra med sin blogg SVEA ha en award tillbaka. Det var otroligt gulligt av dig att ge mig en så såklart ska du ha en tillbaka! Sedan har du en inspirerande och bra blogg som såklart ska lyftas fram!..:)

Av Camilla - 14 januari 2012 14:47

Igår kom det tre karlar hit på besök med en fin bukett med tulpaner. Det var från tre familjer på gatan som ville hälsa oss välkomna! Det var väl hur fint och gulligt som helst! Verkar vara en superbra gata vi hamnat på..:) 

För uppmärksamma ögon så ser ni nu att det kommit upp gardiner i matrummet...gröna sköna såklart.  

Av Camilla - 14 januari 2012 14:21

I torsdags när Victor var på dagis kom svåger Christoffer och fixade vår trapp. Istället för plastmatta ligger nu där samma ekparkett som vi har i hallen och vardagsrummet. Det blev hur fint som helst! (Tycker jag iaf) När Victor kommer hem från dagis och ser trappen utbrister han i ett beundrande wow! Sedan säger han mamma och tittar med stora ögon på mig..:) Tack lille son för att du har så höga tankar om mig, han kan gärna få tro ett tag att det var jag som lade nytt golv i trappen!..:) 


Svårt att få med på bilderna, är finare i verkligheten..men ni får en hum om hur det ser ut iaf.

     

Av Camilla - 10 januari 2012 21:14

Oj då! Jag verkar ha en förkärlek till både grönt och brunt verkar det som. Både allrummet och vardagsrummet går just i dessa två färger nu. Vardagsrummet är inte klart ännu, har bara hunnit med "tv-rumsdelen", "matrumsdelen" måste jag dessutom köpa nya gardiner till. Hmm, lutar åt enfärgade gröna eller bruna såklart!..:) Vad har ni för favoritfärg där hemma?

 

Det ser väldigt tomt ut utan tavla/tavlor bakom soffan. Men eftersom vi ska köpa en ny tv-bänk, och inte riktigt vet exakt hur soffan kommar att stå när den kommer på plats, så väntar vi med att spika upp något. Jag är kanske lite omodern, men jag gillar ju mönstrade gardiner..;) Och jag förstår att ni gärna vill veta vart jag köpt de urtjusiga kuddarna? Jo, det ska jag tala om.. På Rusta för 29 kronor styck! Rena fyndet..;) Hmm, undra i vilken säck som de gröna filtarna ligger i nudå? Kanske lättast att köpa nya!.;) 

Av Camilla - 6 januari 2012 21:06

Idag har vi haft en otroligt skön vilodag. Vi har bara varit hemma, förutom Thomas som åkte iväg en sväng mitt på dagen. Solen har visat sig från sin bästa sida och snön har glittrat av kylan. Ca 8-9 minusgrader och otroligt uppfriskande! På fm blev det en promenad för hela familjen, Vilma i vagnen och Victor på sin snowracer. När vi sedan kom in tände vi en värmande brasa och tinade upp..:) Till middag blev det en hemmagjord pizza. Ja, idag har alla kartonger fått ge vika för en skön vilodag.

   

             

Av Camilla - 4 januari 2012 21:17

Tänkte jag skulle visa hur det blev i allrummet uppe. Det är faktiskt där vi mest sitter nu eftersom sovrummen ligger just uppe. Jag blev iaf jättenöjd och är så glad över att vi satte upp en vägg och att vi valde en fondvägg med lite liv i! Vad tycks? Jag tycker iaf jättemkt om de randiga tapeterna! 

Före, under och efterbilder..:) Är ju inte helt klar ännu då det ex saknas gardinstång och tavlor mm, men det blir väl nån gång det med! Innanför allrummet ligger Victors rum, det visar jag en annan gång, ni har även redan sett en glimt av det tidigare..:)

         

       

 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards