Tuffevictor

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Camilla - 29 januari 2012 20:41

Helgen har gått fort och veckan likaså sedan jag bloggade sist. Vi har pysslat på hemma och varit ute en del i snön. Victor har varit på dagis förutom på onsdagen då mormor var här och busade. Vilma var på bvc i tisdags och allt såg bra ut. Hon vägde 8440 gr och var 70 cm lång. Jag har varit till tandläkaren och lagat ett hål. Fatta! Jag har inte haft ett hål sedan urminnes tider, men nu var det ett rackarhål mellan kindtänderna uppe. Jag säger det gott folk, använd tandtråd! 1000 kronor fattigare. Vi har äntligen hittat en liten skohylla som passar in i hallen och vi har fått upp tavlor och en väggklocka i vardagsrummet. Victor har fått sin nya stooora säng. Vi smackade till med en 120cm säng och han älskar den, likaså vi. Det är perfekt att den är så stor för då kan vi lätt ligga bredvid honom och läsa kvällssagor. "Passande nog" fick Victor krupphosta första natten och då gick det ju hur bra som helst för Thomas att sova med honom i hans säng och Vilma kunde sova ostört i vårt sovrum. Hade Victor sovit hos oss så hade hon nog vaknat av hans hostande. Vi har beställt hem golvvärme inför fixande av hallen, men tyvärr är vi inte riktigt färdiga med vilken klinkers vi vill ha. Ja, just det...nästa projekt är att lägga nytt klinker i hallen samt lite längre än vad det är nu. När vi ändå gör det så är det ju lika bra att lägga dit golvvärme. Det blir nog bra. Sedan ska vi försöka lugna oss med renoveringsprojekt. Ett tag iaf..:) Ja, det var lite sammanfattning av vad som hänt här hemma sedan jag bloggade sist. Det rullar liksom på sakta men säkert. Hoppas ni alla har haft en bra vecka och helg. Nu tar vi nya tag inför kommande vecka.


Lite bilder från tiden som gått. 

                         

Ps: Det var inte VIN i mitt glas utan DRICKA som Victor drack upp..:)

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards