Tuffevictor

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Camilla - 25 september 2011 20:37

Nu har vi fått bilderna på huset mailade till oss från mäklaren. Kan vara kul att ha kvar dem för att jämföra lite före och efter renovering. Nu kommer vi dock inte förhasta oss, men lite nya tapeter och golv blir det såklart. Och kulören på huset kommer vi snarast möjligt måla om! Vitt eller grått istället för det gröna och bruna! Och sedan kommer uteplatsen på sikt göras om. Men Rom byggdes inte på en dag..:) Vi vill såklart att huset ska få en liten modernare touch.. Men lite sött är det ju med det gröna..;) Hihi.. Söt tomt också. 

   Skönt att ha tak mellan garage och entren! Slipper snön framför dörren, men taket lär ju behöva skottas! Det får Thomas göra..:)  Välkommen in! Spaljen till trappen finns målad och klar, så den måste såklart sättas tillbaka. Rakt fram, där den fina byrån står kommer vår mysiga braskamin att stå och välkomna alla gäster..:) Blir nog bra. 

   Köket är ganska modernt med tanke på att de som bott där är 75 år.   Rymligt vardagsrum!   Allrummet uppe med balkong.    Ja det var en liten sneak peak..:) Längtar tills vi får tillgång till huset den 1 november!

Av Camilla - 25 september 2011 13:39

Den här fina mysoverallen följde med mig hem i fredags. Tror Vilma kommer bli jättefin i den! Den är dock lite stor ännu, men med hennes "växtfart" så kan hon nog ha den snart...:) 

Annars måste jag säga att jag inte hittar så mkt fina tjejkläder! Jag hittar däremot jättemånga fina små pojkkläder. Visst är det konstigt, när jag fått Victor så tyckte jag bara att jag hittade en massa fina tjejkläder! Haha. Eller det finns ju jättemånga söta små klänningar och kjolar osv, men jag tycker det är så otroligt opraktiskt med klänning när de är så små. Ex när jag håller upp Vilma för att få en rap. När jag ska dra handen på hennes rygg så åker ju klänningen bara med! Måste hela tiden hålla på och dra ner den och hålla fast den vid rumpan. Nä, inga massa klänningar till vardags här inte, blir nog bara till fint medans hon är liten. Eller vad tycker ni?      

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards