Tuffevictor

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Camilla - 24 september 2011 20:20

Idag på fm passade Thomas och jag på att fixa lite praktiska saker till det nyinköpta huset!..:) Bäst att passa på då Victor var hos farmor och farfar och vi i lugn och ro kunde göra det vi skulle. Vilma var ju med såklart, men hon är som en filbunke jämfört med att ha med sig Victor. För övrigt hade det gått jättebra för honom att sova hos f & f, vår duktiga kille hade sovit hela natten och varit snäll hela tiden.  


Först på göralistan stod en braskamin. Det är ett MÅSTE, både för värmen men främst för mysfaktorn. Jag tror den ofta kommer gå varm hemma hos oss, iaf till en början kan jag tänka mig. En sådan här blir det:

 

En Contura 560 T. Vi tog en med lite täljsten på så behåller den kanske värmen lite längre. Jag tycker att den dessutom är snygg. Vad tycker ni?


Efter att vi kollat upp braskamin så åkte vi och kollade på luftvärmepumpar. Det var inte lika kul och de är ju dessutom så fula att sätta på huset. Men det är också ett MÅSTE för att få ner kostnaden då det är direktverkande el i huset. De som bodde där innan hade väldigt hög uppvärmingskostnad men den borde vi få ner med dessa två saker. Vi har inte riktigt bestämt vad det blir för luftvärmepump, men vi hinner fundera ett tag då det inte var så lång beställningstid. Det är mkt att ta tag i iom ett husköp, det här är bara början! Var in en snabbis och kollade på tapeter också, men det är ju en jungel! Det kommer att vara det svåraste att bestämma! Kanske får ta hjälp av syrran som tycker det är kul med inredning och vet vad som gäller..;) 


Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards