Tuffevictor

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Camilla - 22 september 2011 20:46

Idag har vi skrivit historia. Efter jag vet inte hur många år av husletande så har vi äntligen slagit till. Det blev väl inte riktigt i det område vi tänkt oss från början, men det blir nog bra iallafall. Det blir det man gör det till! Så i november/december blir det Hej då lägenheten i Granlo och Hej kedjehuset i Österro. Vi hade ju helst varit kvar i Granlo, men det skiljer ju fasen nästan 1 miljon mellan husen här och där. Och husen här är i mkt sämre skick och kräver mkt renovering. Nä, nu har vi fått ett skapligt hus till ett skapligt pris. Hyffsat nära till stan, nära till dagis och nära till skolan.







Huset är på 156 kvm med en väldigt liten tomt. Men det var en stor allmänning ovanför huset och en bit snett framför så var det en fotbollsplan och två lekparker. Liten tomt passar oss dessutom perfekt då vi inte är speciella trädgårdsmänniskor. Har ju dessutom stugan vi åker mkt till på somrarna.

Vi har pratat med grannarna i huset bredvid och de verkar trevliga. De hade två pojkar på ca 3 och 1, perfekt med kompisar så nära!..:) Hon tyckte det var ett toppenområde då det var mkt barn där och alltid någon att leka med, var bara att släppa ut barnen. Tyvärr har jag ingen bild på huset då jag inte hann spara undan bilderna ifrån hemnet! De tog bort dem så snabbt! Men lika bra det kanske, för färgen på huset är INTE fin..:) Till sommaren kommer penseln åka fram och ommålning bli aktuellt. Som tur är är det ganska mkt tegel så går väl an att måla om!  Ja, färgen det har nu är en gräsligt GRÖNT! Två olika grönfärger och ett grönt staket och grönt garage..mkt grönt var det!! Hihi, men planlösningen på insidan var helt ok och det är väl det som är huvudsaken. 


Imorgon kommer mäklaren och fotograferar lägenheten. Har homestylat lite ikväll..;) Nu håller vi tummarna att vi får den såld... Tror jag inte riktigt fattat ännu att vi ska flytta till ett hus snart! Galet men kul såklart!..:)


Grannarna här lär ju jubla när de får veta att vi flyttar!..:) Victor har ju inte precis varit tyst när han vaknat halv sju på helgmorgonen! Eller de nätter han haft nattskräck och nog väckt hela huset. Listan kan göras lång... Ja, nog kommer de jubla alltid!..:)

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards