Tuffevictor

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Camilla - 21 augusti 2011 20:32

 

Av Camilla - 21 augusti 2011 15:10

I fredags var det nog sommarens sista bad och utedusch för Victor. Han är som en fisk i vattnet så i höst/vinter blir det till att åka till badhuset. Har ni förresten sett vad mycket vatten det blivit efter allt regnande. Stranden syns inte längre och vattnet går långt upp på gräset. Ifjol flöt bryggan iväg så i år blev det till att knyta fast den i förebyggande syfte..:)

Att få upp Victor ur badvattnet är inte lätt, men frågar man efter ett tag om han vill duscha varmt så följer han oftast med..:) Så skönt att kunna värma sig med varmvatten efter ett dopp i den kalla sjön tycker Victor!    

Av Camilla - 21 augusti 2011 14:04

Jaha, nu var semestern slut och imorgon börjar vardagen igen. Thomas börjar att jobba och jag är hemma med barnen. Det kommer nog att gå bra, men blir nog jobbigt ett tag framöver innan alla rutiner är skapta och min kropp blivit van mindre sömn..;) Victor blir hemma med Vilma och mig nästa vecka men veckan efter så börjar han sina timmar på dagis. Vi går nog dit och leker lite nästa vecka så han får bekanta sig med de nya barnen som skolats in. Men jag tror och hoppas på att det kommer gå jättebra för Victor att börja på dagis igen!


Igår "flyttade" vi hem ifrån stugan för i sommar..:( Fattar inte vart denna sommar tog vägen? Thomas har haft 7 veckors semester och det är ju länge! Tänk när man bara har 4 veckor, det kommer ju vara olidligt kort. Tur att vi har en massa dagar med föräldrapenning sparat, blir till att förlänga semestrarna de kommande 8 åren..;)


Victor kommer nog att sakna att springa rakt ut på morgonen. Men förhoppningsvis kommer han tycka det är kul att träffa alla dagiskompisar och förhoppningsvis blir det en rolig höst i stan också.


Såhär glad är Victor när han får vara i stugan och påta på..:) Fortfarande väldigt lik Tore Skogman, eller hur!? Hihi..

 Lillan tar det mer coolt än så länge, tur är väl det då Victor är en liten buse som nog har en släng av två-års-trots just nu... Men måste säga att han mestadels är jättesnäll. Energi till tusen har han ju, men det är ju bara bra. Han är väldigt mån om sin syster och vill hela tiden se vart hon är och gosa med henne. Ibland blir han dock lite hårdhänt, men det är inget illa menat, han vill ju bara vara snäll och kramas.      

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards