Tuffevictor

Alla inlägg under mars 2011

Av Camilla - 19 mars 2011 13:35

Nu är Victor redo att möta den plaskiga och slaskiga våren. Den här fina galon/regndressen från Didriksson måste ju bli toppenbra i vår! Perfekt att ha nu när han börjar på dagis om 2 veckor! Hu hu, vill inte tänka på det just nu känner jag.

  

  

Tack farmor och farfar! Ni skämmer verkligen bort vår lilla prins.

Av Camilla - 19 mars 2011 12:43

Jag har blivit utmanad av Emelie att skriva 8 saker om mig själv. Hmm, vad svårt! Måste tänka lite... Att jag är gravid vet ni ju redan... annars hade det ju varit en kul grej att berätta. Jag måste fundera på svaret och återkomma. Vad vill ni veta egentligen?

  


Av Camilla - 17 mars 2011 20:37

Alltså, nu har jag varit sådär dålig att uppdatera bloggen igen...:( Men jag har inte riktigt tid nu när jag jobbar heltid. Vill ju göra andra saker när jag kommer hem än att sätta mig här, tyvärr! Har ju massor att skriva om men det gör det ju inte saken bättre, är ju tiden som inte finns. Jaja, till helgen skall jag iaf skärpa mig!  

 

Vi mår iaf bra alla tre! Eller alla fyra kanske jag ska säga   ..Peppar peppar kanske jag också ska säga...;) Magen växer och jag börjar känna det lilla livet i magen. Rätt som det är kommer en liten spark och då blir jag genast glad och påmind om att det faktiskt finns någon som ligger där! Otroligt härlig känsla!..:) Victor verkar förstå mer än man tror. Han smeker ofta magen och lägger huvudet mot den och säger mmmm..  Lillhjärtat. Han är så go vår lilla prins. Nä, nu ska det bli smulpaj här, blåbär och hallon. De där små pajformarna var inget bra inköp, för nu vill  jag bara göra en massa godsaker i dem! Grr...

Av Camilla - 13 mars 2011 20:40

I fredags tog jag och gjorde en efterrätt som jag tänkt göra så länge men som inte blivit av. Den blev hur god som helst! Ni som följt bloggen ett tag vet att jag blev jättebesviken på Marabou vintervit. Det har legat en hel chokladkaka i köksskåpet och bara väntat på att få läggas på en Gino, ville absolut inte äta den som den var då den  nästan var äckligt söt! Men det var precis som jag trodde! Supergott blev det på frukten!! Nu önskar jag att jag hade ett helt lager kvar med Vintervit, men räcker nog till 2 ggr till iaf!

 

I en äkta Gino ska det ju vara jordgubbar, kiwi och banan, men nu skippade jag jordgubbarna och tog färsk ananas istället. Blev supergott! Riv lite vit choklad över och in i ugnen på grillfunktion, ca 5-8 minuter i ca 200 grader. Chokladen ska bli gullenbrun. Servera med vaniljglass. MUMS!

  

  

  

Mat
Av Camilla - 13 mars 2011 12:47

Igår tog vi och åkte till Stöde och hälsade på mamma och pappa, dvs Victors mormor och morfar. Det var såklart jättekul för Victor och han hann både vara ute i  det strålande vårvädret och vara inne och leka med bilar, bada, leka jagis och kurragömma med katten Nugge mm mm... Han var helnöjd efter en heldag med mormor och morfar! Det var svårt att hålla honom vaken i bilen hem dock, men när vi väl kom hem och han somnade gott så sov han hela natten utan att vakna en enda gång! Så skönt, han var nog helt slut lilleman..:) 

  

  

  

Efter att ha varit ute är det skönt med ett bad! Och extra skönt med ett stort badkar och inte som den lilla badbaljan hemma.

  

  

Victor hälsar och tackar för en mysig dag och för den goda maten. Han har smaskat i sig en stor portion till lunch idag också!

Av Camilla - 13 mars 2011 12:23

Tänk vad tiden går fort. Jag fattar inte att Victor har blivit så stor och att han nu kan så mycket, och han lär sig nya saker varje dag! Det är så kul att se alla framsteg och den utveckling som nu pågår i rasande fart! Härligt!

 

Vår stora  fina kille! Fast nappen hade jag helst tagit bort, iaf i detta kort..;)

  

Att spela hockey mot pappa är en riktig favorit just nu! Han  är så duktig! Ja, Victor alltså..;)

  

Av Camilla - 10 mars 2011 20:30

Nu var det ett tag sedan jag hade några filmtips här på bloggen. Kanske beror det på att jag/vi faktiskt inte sett så många på sistone, tiden räcker inte alltid till! Men i helgen tittade vi faktiskt på två filmer som båda var helt ok!

 

Det var dom här filmerna:

  

Handling:

 

"18-årige Simon lever i en lägenhet med sin bror Sam och dennes flickvän. Simon har Aspergers syndrom och kräver ett inrutat schema varje dag för att må bra. När Sams förhållande med flickvännen tar slut raseras ordningen för Simon som beslutar sig för att hitta en ny flickvän till Sam."

 

  

Handling:

 

"Trettio år efter deras High School-examen, möts fem goda vänner upp för att fira nationaldagen ihop. Allt kan hända, och det gör det också."

 

Båda dessa filmer passar perfekt för den trötta hjärnan som inte vill tänka så mycket under en film..:) Båda filmerna var småroliga, speciellt Grown Ups.. Riktigt barnslig vuxenhumor!.

 

De får av mig betyget 3 av 5.

Film · Tips!
Av Camilla - 9 mars 2011 22:15

Men! just nu när jag skulle stänga ner datorn och gå och lägga mig kom jag ju på att bloggen TuffeVictor fyller 1 år idag!! Grattis till bloggen!..:) Hur kunde jag hålla på att glömma det...:) Fy skäms på mig..:( Tänk vad tiden går fort ändå..och många inlägg har det blivit!

  

   

(Bilderna lånade från google)

 

Nu kan jag sova gott i natt! Hoppas ni också gör det... 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards