Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Intensiv men rolig helg!..

Av Camilla - 13 februari 2011 18:46

Den här helgen har gått ovanligt fort! Men så har vi haft ganska fullt upp också. Thomas fyller ju år på tisdag så vi passade på att ha lite firande för honom i helgen.

 

På fredagen när jag kom hem från jobbet var jag jättetrött! Första hela veckan på1½ år! Men det gick ju det också. Thomas och Victor var inte lika trötta som mig dock, så de drog igång ett litet kakbak efter middagen. Jag var ju också tvungen att vara med mina grabbar och baka, trots att det var fredagkväll och att jag var supertrött! Det blev små schack-rutor.

  

Under dagen hade Thomas flyttat in Victors säng i hans rum och nu skulle han få sova där för första natten. Vi trodde att det skulle bli kämpigt, men icke!..:) När Victor sagt godnatt till mig (oftast Thomas som nattar) så ställer sig Thomas som vanligt utanför sovrumsdörren. Där brukar Victor göra en slängpuss innan de går in i sovrummet. Den här kvällen pekadeVictor istället  mot sitt rum och sa: Dä! Dä! Han visste att han skulle få sova i sitte egna rum och han har väl aldrig somnat så fort som i fredags! Han lade sig så nöjd i sin säng och somnade nästan på direkten. Han kände sig nog stor som fick sova i ett eget rum vårt lilla hjärta. Natten gick hur bra som helst! Han sov bättre där än när han sover med oss i sovrummet. Hela helgen har gått jättebra! Jag är väl den som sovit sämst...hihi, var ju så ovant att inte ha lilleman i sängen bredvid min.. Men bara att vänja sig att han nu börjar bli en stor pojke.   

 

På lördagsmorgonen satte jag igång att baka tårtor inför dagens firande. Det blev en vanligt gräddtårta och en digestive- och kolatårta med banan. Sedan blev det städning och dammsugning innan gästerna kom mitt på dagen. Det var mamma och pappa och syrran och hennes familj. Kusinerna tyckte det var så kul att Victors rum nu var klart och Victor visade stolt upp det såklart! 

       

   

   

   

   

Efter fikat åkte mamma och pappa hem, men syrran och co stannade kvar på middag. Jag lagade en kycklinggryta och ris. Grabbarna busade och härjade på som aldrig förr! Full rulle kan man säga. De åkte väl hem vid halv åtta och då blev det disk som blev klar lagom till melodifestivalen. Den var väl sådär igår.  Därefter stupade jag/vi i säng! Victor sov i sitt rum såklart. Precis när vi skulle sova vaknade han dock och var ledsen, men efter en stund lugnade han ner sig och sov gott sedan. Det var nog efter alla intryck under dagen som han hade lite svårt att varva ner.

 

Imorse hann vi med en liten promenad innan nästa gäng med gäster skulle komma. Idag gick det dock lugnt till. Det var Thomas mamma och pappa och hans farmor som kom. Victor fick stolt visa upp sitt rum igen, men farfar har ju sett det tidigare då han är den som gjort största jobbet i renoveringen! Tack för det! Du är toppen! Thomas och farfar satte även upp en hylla i Victors rum idag, så nu börjar det se bra ut. När de åkt var det bara att börja med middagen. Thomas gjorde dock det mesta idag, det blev ugnsfalukorv och hemmagjord mos. Gott! Det tyckte även Victor. Nu är disken diskad och bortplockad. Victor har kvällsbadat och ätit sin gröt. Nu ska han strax sova och jag ska bara kolla igenom kläderna inför jobb imorgon, sedan blir det soffan ett tag! Ska se solsidan och sedan blir det nog natti! Är så trött efter en intensiv men rolig helg...

 

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards