Tuffevictor

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Camilla - 29 januari 2011 19:42

Denna dagen fick Victor och jag flytta in på eget rum! Så skönt att få rå om honom själv och hela tiden. Det blev ju såklart mindre att sova på natten, men kändes bra att få mata honom själv. Thomas sov gott på Ronald M...;)

 

CVK-nålen i Victors hals togs bort under dagen. Men istället för halsen blev det nu en "nål" i huvudet. Det var tydligen mest skonsamt att sätta där. Därigenom fick han sedan smärtstillande och mediciner. Konstigt. Över huvudet fick han då en "bamba-mössa". Bamba-tant är mat-tant på göteborgska, och nog blev han det sötaste lilla mat-tanten vår lilleman.

 

Efter operationen var det svårt att hosta och Victor fick ganska mkt slem som åkte upp och ner i halsen. För att lösa upp detta så "blåste" man slemlösande "gas" ganska hårt framför hans hals och näsa. Det gillade verkligen inte Victor utan han fick då nästan panik. Jobbigt värre, men ett nödvändigt ont!... Man fick lära sig att vara ganska stark under denna vistelse och man är nog starkare än man tror när det behövs.

 

Denna dag kom också första leendet ifrån Victor! Det värmde i hjärtat kan jag säga! Börjar så smått känna igen vårt lilla hjärta.

  

   

    

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards