Tuffevictor

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Camilla - 24 januari 2011 20:23

På söndagen var det dax att bege sig till Drottning Silvias barnsjukhus igen. Taxi utan barnstol började bli en vana.

 

Söndagen bestod i förberedande provtagningar och nålsättning inför narkos och medicinering under operationen. Lilleman var så duktig och det är inte lätt att sätta nål på en 6 månaders baby. Som tur är så fick Victor embla-plåster med lite bedövning, så förhoppningsvis kände han inte så mkt. Jag var dock tvungen att gå undan lite då jag tycker det är jobbigt att se dem sticka i min lilla prins.

 

Efter alla nödvändiga provtagningar så fick vi så träffa operationsläkaren för genomgång och frågor. Läkaren var lång och smal och såg nästan exakt ut som Lasse Åberg. Hihi. Han var lugnet själv och mycket saklig i sin framtoning. Vi hade hela tiden hoppats på att han skulle säga att Victor är så pigg och välmående så operationen var onödig och att vi kunde åka hem. Men han sa precis tvärtom. Man prioriterade barn med VSD som var pigga och opåverkade eftersom kroppen då kämpade extra mycket för att stå emot det extra trycket som uppstår i lungorna. Eller nåt sånt. Kroppens organ kan ta stryk i längden när tillståndet är så, bättre att bli dålig och få hjärtsvikt för då kan man medicinera. Det kändes bra att få höra detta av läkaren för för oss kändes det som att vi utsatte Victor för en stor riskfylld operation i onödan. Vi fick iallafall ett bra förtroende för läkaren vilket kändes skönt.

 

Därefter fick vi praktisk genomgång hur vi skulle rengöra Victor med tvättsvampar på kvällen samt morgonen innan operationen. Måste säga att det var lite bökigt att duscha av honom i en stål-diskho i duschrummet. Han var ju för liten för att duscha. Lite bättre anordning trodde vi nog att de skulle ha.

 

Innan vi åkte tillbaka till hotellet fick vi info om att operationen skulle ske klockan 08.00 och fasta för Victor gällde från kl: 04.00

  

  

  

  

  

Av Camilla - 24 januari 2011 14:15

Jaha, skåpen börjar bli överfulla.. haha..men men! Nu  har vi köpt ytterligare 6 små gratängformar, men större än de första vi hade. Dessa passar perfekt till att göra potatisgratänger i. I fredags när jag kom hem från en hård arbetsdag så stod middagen på bordet! Snacka om lyx! Grabbarna hade fixat käk här hemma, duktiga älsklingar jag har..;)

  

En av kockarna ställde upp på bild!..:) 

  

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards