Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Betyg 3.5

Av Camilla - 16 november 2010 13:32

I söndags hittade jag äntligen chokladkakan jag så länge letat efter. Jag har kollat på flera mataffärer men inte hittat den? Men så plötsligt händer det!...   Jag blev superglad!

 

Det är den här jag pratar om...

 

Kolla vilken lyxig guldförpackning den ligger i. När jag öppnade och såg den kände jag mig som Kalle i Kalle och chokladfabriken! Den har ni väl sett hoppas jag!?

  

Viss likhet eller hur? Tyvärr var det ju ingen guldbiljett i min...

  

Så, äntligen den vita chokladen...

  

Måste erkänna att jag blev väldigt besviken när jag tog första biten... Jag vet inte riktigt hur jag föreställt mig att den skulle smaka, men inte som den smakade iaf. Först tyckte jag den var äckligt söt och det räckte med två bitar, sedan var jag nöjd. Men efter att ha tagit en bit då och då, så måste jag säga att den är ganska god. Passade väldigt gott till en kopp kaffe. En chokladkaka har dessutom aldrig räckt så länge som denna, (tog slut igår em) men det räcker med 1-2 bitar så är man nöjd för ett tag. Jag tror dessutom att den är supergod när man gör Gino. Måste testa nån gång.

 

Marabou Vintervit får av mig 3.5 av 5 möjliga. (Eventuellt blir det en 3:a eller en 4:a när jag köpt och smakat en gång till...:) Har ni smakat den? Vad tyckte ni?

 

Ps: Ok, nagellacket var faktiskt snyggare på lördagkvällen med ett matchande armband, om någon undrade..;)

 
 
helga

helga

16 november 2010 14:07

Jag tycker nog vit choklad oftast är för söt i smaken, men nån bit är OK... Själv är jag tokig i Fazers choklad med lakrits i...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Camilla

16 november 2010 14:13

Hej! Ja, vit choklad är eg inte någon favorit..och denna var väldigt söt! Men ganska god ändå!..:) Din favoritchoklad lät ju inte dum, har faktiskt aldrig ätit den! Måste kanske testa!..:)

 
Ingen bild

Anki

16 november 2010 21:23

Åh den där åt jag förra lördagen och blev oxå lite besviken..aldeles för söt tycker jag..men som sakt den slank ner endå.-) tacka vet jag chokladen med polka i mums mums..

Camilla

16 november 2010 21:43

Ja, den var en aning för söt! Men allt sött slinker ner utan problem, konstigt nog..:) Ja, polkan är en given favvo, den funkar alltid!..Mumma!

 
Pauline

Pauline

18 november 2010 14:27

Tack desamma! Själv gillar jag verkligen den chokladen, men som du skrev, lite åt gången räcker! :-)

http://familjenlind.bloggplatsen.se

Camilla

18 november 2010 14:32

Ja, positivt att den räcker länge iaf!..:)

 
Eva

Eva

20 november 2010 10:00

Hej!

Har oxå provat den, men ja tycker inte om den! VÄLDIGT söt...den ser så god ut på förpackningen o ja tror för varje bit att den skulle vara god men SÅ besviken ja blev varje gång...här ligger den fortfarande kvar i skafferi...typ halva kvar o ja köpte den för säkert två veckor sen! Så de är nog att ja får kasta den snart! (så som annanasen) =) Fast de tar ju lite längre innan choklad blir gammal. =)

Tack för att du svara i min blogg iställe! =) Ja de är super tråkigt när man inte får några kommentarer! =/ Men nån enstaka får ja iaf...visserligen så har ja blivit lite dålig på att göra inlägg eftersom ja prioterar tiden lite annorlunda nu när ja är på praktik...man hinner ju inte göra så mycket efter man kommit hem o då vill man ju laga mat, plocka lite o leka me Norma...sen sätter man sig o kolla lite på tv o går o lägger sig! Så ja kan ju inte få så många inlägg heller! =)

Blev ett långt inlägg de här! =)

Ha en skön helg!
Kram Eva

http://fen.bloggplatsen.se

Camilla

20 november 2010 10:21

Hej!

Tack för att du tog dig tid och svarade igen, och en lång och utförlig kommentar! Me like!..:) Nä, förstår att tiden inte räcker till! Finns ju annat i livet som är mkt mer betydelsefullt än att uppdatera bloggen..:) När jag börjar jobba lär det ju inte bli lika mkt för mig heller!

Ha en toppenhelg du med! Kram C

Ps: Jag har köpt en till chokladkaka och ska ge den en chans till..;)

 
Eva

Eva

29 november 2010 19:46

Hej!
Hur va chokladen?? =)
Jag har kastat min nu...kom på att man hade kanske kunnat smälta den o ringla på något man bakat, nåt me mörkchoklad kanske men nu är de försent o ja tänker inte köpa en ny!! Hahaha...
Här är hela familjen sjuk...ja har haft ont i huve sen i onsdags kväll så nu är de 5:e dagen!! =/ Skulle ha ringt till läkaren men dom säger ju att man ska ta en alvedon o vila bara o de är ju de ja gör! Lr ja har testat treo, alvedon, panodil o ipren...men inget hjälper...bli bara lite bättre men inte helt.
Ska iaf åka på praktiken i morgon för de e sista veckan...lr de är mån o tis nästa vecka oxå...sen är den slut. Men vi får ju se i morgon hur ja känner mig.

Härliga bilder på Victor i badet! =) Norma tycker inte om att få vatten i ansiktet o i öronen, men de blir bättre o bättre för varje gång hon badar! =)
Har inte fått upp en enda julsak än..o orkar inte sätta upp nå än heller...vi va iväg igår o fixa gran att ha ute men måste sätta upp (leta fram först!) ljusen...men som sagt de kommer innan jul! =)

Nu ska ja ta o göra eld så vi får varmvatten, ibland önskar ja att vi hade haft pellets lr nå så man slapp elda hela tiden! Men sånt är livet när/om man ska bo i hus! (Fredrik, min sambo har ju tillgång till ved så de är ju dumt att byta till nå annat oxå!) =)

Ha en skön vecka!
Kram E

http://fen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards