Tuffevictor

Alla inlägg under oktober 2010

Av Camilla - 6 oktober 2010 12:33

Sitter och planerar veckans veckohandling och får såklart hjälp av Victor. Vi är ju ett team han och jag. Lite tid för att rita tycker dock Victor att det finns, duktig kille. Alltid när han får en penna i handen så åker den till vänster hand, men när han äter så äter han med höger. Men det kanske är så? Att de använder båda händerna när de är små? Annars kanske vi har en liten vänsterhänt kille här hemma, hur är det hos er?

  

  

  

Hur det går med listan? Nja, sådär...har helt tappat uppslag på middagar som inte tar så lång tid att göra! Snälla, kan inte någon ge några förslag på bra veckomat! Känns som det bara blir samma mat som snurrar runt vecka för vecka   

Av Camilla - 5 oktober 2010 12:25

Är med och tävlar om en jättefin namnmössa och tillhörande scarf/dregglis via bloggen Älskade Hjärtegryn. Kolla in hennes blogg och alla fina kläder! Var med och tävla också såklart! Klicka här! Lycka till!

  

  

Av Camilla - 4 oktober 2010 20:30

Såg en nyhet som skall komma under vecka 42. Marabou Vinter Vit. En vit choklad med smak av vanilj. Vad tror vi om det? Jag är inte så jätteförtjust i vit choklad men tycker att den ser god ut! Jag har aldrig gjort Gino, men tror att den här chokladen skulle passa bra till det, måste nog prova...till jul kanske?   Mmmmmmmmmmmmmmmmmm...

  

Av Camilla - 4 oktober 2010 15:09

Fy vilken blåsig höstdag. Den är inte bara blåsig utan grå och trist också! En äkta tråkmåndag. Victor känner av när det är dåligt väder för då sover han extra länge, han behöver liksom inte känna panik över att han missar en fin dag!..;) Skönt för honom..och för mig som hinner pyssla lite..:)

I eftermiddag ska vi åka på en husvisning, tappat räkningen på vilken i ordningen. Vi blev kära i ett hus för ett tag sedan som vi gjorde allt för att få, men nån med större kärlek och större plånbok, antagligen, fick det. Suck...det kändes bara så rätt när vi gick in i huset...men priset blev till slut bara så fel...Jag menar, man vill ju kunna göra annat än att bara bo. Ja ja, bara att resa sig och ta nya tag..även om det känns tungt. 

  

Av Camilla - 3 oktober 2010 20:02

Visst är det härligt att köpa nya blommor. På en gång känns hemmet lite nyare och fräschare och man blir glad när man tittar på dem. Ofta blir det någon ny kruka också, men idag bytte jag bara till ett par som jag redan hade. Kul med lite färg på blommorna också. Får se hur länge jag lyckas hålla dem vid liv, har inte gröna fingrar precis.

  

  


Av Camilla - 3 oktober 2010 19:53

Victor har anammat att man ska ta på sig finkläder på söndagar. Han ville ha på sig sin väst  när vi skulle åka till Birsta idag. Självklart fick han det! Kepsen oxå såklart.

   

    

Av Camilla - 3 oktober 2010 16:38

Att få somna i sin mammas famn måste vara det mysigaste som finns...Och såklart det mysigaste som finns för en mamma. Igårkväll var Victor en slagen hjälte och somnade i min famn när vi hade en liten mysstund framför tv:n. Lillplutten   .

  

Av Camilla - 2 oktober 2010 22:36

Idag har vi bara tagit det lugnt här hemmavid.. Eftersom det var fint väder så tog vi en långpromenad så Victor fick sova ute i vagnen. Vi tog även med oss en termos med kaffe och ett par smörgåsar och satte oss och fikade i solskenet. Att fika ute smakar alltid mycket godare än inne! Eller hur? Sedan har vi mest skrotat på inne. Dammsugit, plockat leksaker, lagat mat, sett hockey, lekt med Victor, badat Victor mm mm. Nyss såg vi en bra film på tv. Nu hägrar snart sängen och sova! Godnatt med er!

  

  

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards